اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

اقتدار توام با رأفت اسلامی و قانون‌مداری؛ رمز استقرار امنیت پایدار

معاون اجتماعی پلیس پایتخت گفت: اقتدار توام با رأفت اسلامی و قانون مداری؛ رمز استقرار امنیت پایدار است.

اقتدار توام با رأفت اسلامی و قانون‌مداری؛ رمز استقرار امنیت پایدار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتخت در یادداشتی با عنوان«اقتدار توأم با رأفت اسلامی و قانونمداری، رموز استقرار امنیت پایدار» آورده است:« اقتدار و صلابت مبتنی بر رأفت اسلامی از ویژگیهای مهم پلیس کارآمد، متعهد و امین است و صداقت، امانتداری و اخلاص در عمل و گفتار، همان خصوصیاتی است که  پلیس ایران اسلامی را از پلیس سایر کشورهای جهان متمایز می کند.

عظمت و صلابت نیروی انتظامی به برکت عمل به فرائض دینی و تبعیت از احکام الهی است و توفیقات روزافزون ناجا در تامین امنیت اجتماعی ریشه در پایبندی و تبعیت کارکنان به مجموعه ای از امور اخلاقی و معنوی، دارد.

اقتدار توأم با رأفت اسلامی و رعایت اعتدال و قانونمداری رموز استقرار امنیت پایدار در جامعه است که خوشبختانه ناجا توانسته این مهم را جامه عمل بپوشاند، امنیتی که با مشارکت فعال مردم و افکار عمومی شکل گرفته، رشد کند، امنیتی محکم و «بنیانی مرصوص» است در حالیکه امنیت بدون اعتماد و حضور فعال مردم، سست و شکننده، خواهد بود. 


مهربانی و رأفت پلیس و حفظ کرامت و حقوق شهروندی برای مردم ، عنصر مکمل قاطعیت و اقتدار در مقابل قانون شکنان جامعه، است، در مقابل نیروی انتظامی با هنجارشکنان، مجرمان و ناقضان امنیت و آرامش مردم مماشات نداشته و اینجاست که اقتدار پلیس بر رأفت پیشی گرفته و قاطعانه با آنان برخورد می کند؛ گرچه معتقدیم قانون شکنان اندک و آحاد مردم قانون پذیر هستند اما شعار پلیس مردم مدار، جامعه محور و مقتدر همواره ارمغان آرامش و امنیت برای مردم و احساس ناامنی برای مجرمان و متخلفان، است.


پلیس مقتدر مهربان، ترجمان «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» و یادآور تمام فعالیتها و مبارزه های پیامبران، ائمه اطهار و بزرگان دینی است، همان ها که به دنبال برآورده شدن تحقق آرزوی بشر مبنی بر برقراری عدالت و ریشه کنی طاغوت و ظلم و فساد بودند.

امروز پیروی از این سیره و تحقق این هدف در دستان سبزپوشان نیروی انتظامی است که با حضور در لحظه و همیشگی خود، این برنامه را در رأس برنامه های مقطعی و بلند مدت خود دارند تا با مقابله با انواع هجمه های دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، مردم را از گزندها، مصون داشته و امنیت را در تمام ابعاد برای جامعه به ارمغان بیاورند.


البته ماموران نیروی انتظامی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت فیزیکی و روانی جامعه همواره با آفات و مشکلاتی چون تطمیع و تحقیر از سوی برخی مسئولان، بی تفاوتی نسبت به سختی کار و عوارض ناشی از آن و حتی مسائل اقتصادی و معیشتی روبرو است چراکه پلیس هم جزئی از بدنه جامعه بوده و از دغدغه آنها آگاه است که انجام ماموریت های محوله را دشوار می کند؛ اما پلیس همواره با بهره گیری از سرچشمه ایمان و اعتقاد به خدمت به مردم و امانتداری، ماموریتهای خود را به پایان می رساند.

نیروی انتظامی با توجه به کارکرد اجتماعی، فرهنگ ساز و دغدغه مندی که دارد در تلاش است تا الگویی تمام عیار برای بسیاری از نهادهای اجتماعی و فرهنگی بوده و کارکنان آن نیز آینه تأثیرگذاری در جامعه باشند چراکه رفتار و کردار فردی و جمعی آنان در افکار عمومی بسیار مورد توجه است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول