اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شیرینی کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی

همزمان با فصل برداشت انار، طرح شجره طیبه همانند سنوات قبل در شهرستان ساوه آغاز و کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی شیرین شد.

شیرینی کام نیازمندان با سخاوتمندی باغداران ساوجی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، طرح شجره طیبه حدود 3 سال است به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه به صورت جدی اجرا می شود که در آن باغداران با اهدای میوه یک یا چند درخت به نیازمندان علاوه بر اهدای زکات مستحبی، محصول باغات خود را به سفره نیازمندان می‌رسانند. 

در این طرح که در روستاهای سراسر شهرستان اجرایی می‌شود باغداران با نصب یک پلاک بر روی درخت خود، پس از به ثمر رسیدن میوه و محصول،  آن را برای توزیع بین نیازمندان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌1ضدهند. 

رئیس کمیته امداد ساوه در حاشیه اجرای این طرح در روستای یل آباد که همزمان با برداشت انار در باغات ساوه آغاز شده، گفت: طرح شجره طیبه با هدف بهره مندی خانواده های محروم از محصولات باغات در چهارمین سال متوالی در شهرستان ساوه در حال اجراست.

حسین ذبیحی افزود: در این طرح باغداران و کشاورزان نیکوکار ثمره درختان خود را در قالب زکات مستحبی به نیازمندان اهدا می‌کنند که این رقم در سال گذشته چهار هزار اصله درخت بود که پیش بینی می‌کنیم امسال هزار اصله دیگر به این میزان افزوده شود.

وی با بیان اینکه طرح پلاک کوبی بعنوان یک طرح ابتکاری و خداپسندانه با قوت خود در این شهرستان ادامه یافته افزود: طبق پیش بینی انجام شده امسال 30 تن از محصولات در طرح شجره طییبه با حفظ کرامت انسانی به خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد. 

رئیس کمیته امداد ساوه با قدردانی از نیات خیر باغداران و استقبال آنان از این طرح گفت: مشارکت بخش های مختلف اعم از باغداران، کشاورزان، صنعتگران، تولیدکنندگان و ... می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای خانواده‌های تحت حمایت را مرتفع سازد و با تعامل پایدار آنان را به خودکفایی برساند. 

به گفته ذبیحی کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه در حال حاضر بالغ بر چهار هزار و 800 خانوار را تحت حمایت خود دارد.

گفتنی است باغداران ساوجی تاکنون محصولات مختلفی اعم از انار، انگور، زیتون، انجیر و ... را به این طرح اهدا کرده‌اند.

در پایان این برنامه از تعدادی از باغداران مشارکت کننده در این طرح با اهدای لوح یادبودی قدردانی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول