اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شرطی شدن خدمات به مردم توسط کارمندان در برخی ادارات

امام جمعه شبستر گفت: متاسفانه گزارش می گردد در برخی ادارات کارمندان خدمات‌رسانی به مردم را شرطی نموده و مشکلاتی به‌بار می‌آورند که در صورت تکرار این‌گونه مسائل مجبور به اعلام نام اداره از طریق جلسات و حتی خطبه‌های نماز جمعه خواهم شد.

شرطی شدن خدمات به مردم توسط کارمندان در برخی ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر،  حجت‌الاسلام یونس کیانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شبستر، اظهار داشت: تلاش کارکنان مجموعه اداری اگرچه قابل تقدیر است ولی نباید از آسیب‌شناسی مسائل اداری غافل ماند.

وی اضافه کرد: متاسفانه گزارش می.گردد در برخی ادارات کارمندان خدمات‌رسانی به مردم را شرطی نموده و مشکلاتی به‌بار می‌آورند که در صورت تکرار این‌گونه مسائل مجبور به اعلام نام اداره از طریق جلسات و حتی خطبه‌های نماز جمعه خواهم شد.

کیانی ضمن تاکید بر اقتدار توسط مدیران در اداره مجموعه خود گفت: عمل به وظیفه ذاتی اداری توسط کارکنان یک امر الزام‌آور است و در غیر این‌صورت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

امام جمعه شبستر، اجرای قوانین  در ادارات را یک امر طبیعی خواند و متذکر شد: همدلی بین مردم و مسوولان باعث پیشرفت است، از این رو مدیران باید تا آخرین روز مسوولیت خود باید صادقانه و خالصانه به وظایف قانونی خود عمل کنند به‌طوریکه عملکرد تمام مسوولان که معیار سنجش مردم است، باید مورد ارزیابی گردد. 

کیانی، حق محبت به مردم را یکی از خواسته‌های به‌حق مردم دانست و تاکید کرد: باید مسوولان در تمام ادارات شهرستان با روی خوش و محبت با مردم برخورد نمایند.

وی، مطرح شدن کارهای خلاف را حتی در بین زیر مجموعه‌های ادارات خوشایند ندانست و تصریح کرد:  متاسفانه برخی روستاهای منطقه دارای مشکلات از جمله آب شرب هستند که رسیدگی به آنها همت مسوولان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام کیانی با انتقاد صریح از نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب در سطح شبستر خاطرنشان کرد: در انجام به وظایف اداری باید انضباط و وجدان کاری مورد توجه قرار گیرد، چراکه این مسوولیت‌ها و امکانات یک امانت است و باید مسوولان به نحو احسن در انجام امور کوشا باشند.

امام جمعه شبستر حضور به موقع مدیران و کارکنان اداری را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: دریافت حقوق و مزایا حق طبیعی یک کارمند است و غیبت و سستی کارمند اداری با دریافت حقوق و مزایای طبیعی به مصداق مال حرام است.

وی در بخشی از سخنان خود به مسائل فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه با عدم احساس مسوولیت برخی مدیران نسبت به مسائل فرهنگی شاهد بی‌تفاوتی آنها به برگزاری مراسم مذهبی هستیم که مورد قبول نیست، از این‌رو مشارکت مسوولان در برگزاری مراسم مذهبی مورد انتظار است.

حل مشکلات شهرستان شبستر هم‌جهت شدن تمام نابرابری‌هاست

فرماندار شبستر نیز  در نشست شورای اداری این شهرستان به ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات و سازمان‌های دولتی اشاره و بیان داشت: مدیران با تسلط کامل به قوانین در پاسخگویی به ارباب رجوع تلاش کرده و بخشنامه و آئین‌نامه‌های ابلاغی را در اسرع وقت در اختیار کارشناسان مرتبط قرار دهند، از این رو حل مشکلات شهرستان هم جهت شدن تمام نابرابری‌هاست.

حسین عبداللهی فرماندار شبستر با اشاره به الزام رعایت حقوق شهروندی و سلامت اداری در ادارات یادآور شد: رعایت قانونمداری و بی‌طرفی در مسائل اداری هم سلامت اداری و هم رضایت مردم را تحصیل می‌کند.

وی تصریح کرد: لحاظ منفعت‌‌های شخصی و گرایش‌های سیاسی در برخی امور زیبنده این شهرستان نیست و با تشکیل دولت سیزدهم تا آخرین روز مسوولیت باید به وظایف قانونی خود عمل کنیم و اهمال کاری نکنیم.  

رئیس شورای اداری شبستر با تاکید بر مشارکت مدیران در انجام مراسم مذهبی و ملی شائبه هرگونه اتهام را از آنان دور می‌کند خاطرنشان کرد: رسیدگی به موقع به امور مردم، پاسخ به تماس‌ها و مطالبات مردمی، شرکت منظم  در جلسات از مدیران شورای اداری مورد انتظار است تا در روان‌سازی مسائل اداری تلاش کنیم  

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شبستر در بخشی از سخنان خود به فصل تدوین بودجه سال آتی اشاره نمود و گفت: رؤسای ادارات شهرستان با هماهنگی لازم با مدیران استانی در برنامه‌ریزی لازم جهت ارائه طرح‌ها و پیشنهادات در شاخص‌های مرتبط تا تنظیم تدوین بودجه سال آتی تلاش نمایند تا در جذب اعتبارات کافی موفق بوده باشیم.

فرماندار شبستر این شهرستان را از لحاظ شاخص‌های توسعه یکی از مناطق موفق استان برشمرد و تاکید کرد: به خاطر فرهنگ بالای شهرستان شبستر این منطقه از لحاظ برخی شاخص‌ها از جمله جذب تسهیلات اشتغال‌زایی، رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی و درصد بیکاری در سطح استان پیشرو بوده و  ما کمترین دغدغه را در این شهرستان داریم، از این‌رو مشارکت مردم در عرصه‌های اجتماعی یکی از ویژگی‌های بارز این شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام/60005/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول