اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تا حصول نتیجه پیگیر سد پارسیان هستیم

نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، سد پارسیان را یکی از مهمترین مطالبات مردم برشمرد و خواهان بررسی مجوزهای صادر شده و به سرانجام رسیدن این پروژه مهم و حیاتی شد.

تا حصول نتیجه پیگیر سد پارسیان هستیم

مجید انصاری در گفتگوی اختصاصی با فارس، ضمن پربار و سرشار از برکت شمردن سفر هیأت دولت به استان فارس اظهار داشت: رویکرد دولت در سفرهای استانی و بررسی مشکلات مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها، بسیار مثبت و امیدآفرین است.

انصاری به حضور میدانی رئیس جمهور در میان اقشار مختلف شهری، روستایی و ایلات و عشایر اشاره کرد و گفت: نگاه عدالت محور آیت‌الله رئیسی و انجام سفرهای استانی بدون تشریفات و کم هزینه با هدف محرومیت زدایی و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام، یکی از مهمترین نقاط قوت دولت سیزدهم است که از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون اقدامات بسیار ارزنده‌ای را به سرانجام رسانده و بسیاری از پروژه‌های راکد در استان‌های محروم کشور را فعال نموده است.

نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، استان فارس را یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور و محور بسیاری از توانمدی‌های بالقوه برشمرد و بیان داشت: بدون شک حضور و حمایت دولت از استان سرشار از نعمت ولی محروم فارس، نقش بسیار مهمی در بهره وری از داشته‌های استان و به فعلیت رساندن توانمندی‌های آشکار و پنهان آن دارد.

انصاری حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در دو شهرستان محروم و کم‌برخوردار ممسنی و رستم را یکی از برکات این سفر قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه در سفر یک روزه دکتر مرتضوی بسیاری از مطالبات مردم به صورت میدانی رصد و عمده ترین مشکلات دو شهرستان نیز توسط بنده به نمایندگی از مردم و ائمه محترم جمعه و فرمانداران دو شهرستان بیان شد، انتظار می‌رود پیگیری مطالبات و عملیاتی نمودن وعده‌ها نیز با سرعت و جدیت بیشتری از طرف دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، تأکید استاندار فارس بر موضوع سد پارسیان در جلسه شورای اداری استان را یک اقدام قابل تقدیر برشمرد و تصریح کرد: انتظار ما این بود که وزیر نیرو نیز در این سفر از سد پارسیان که سال‌ها از مطالعات اولیه آن می‌گذرد و حدود ۲۰ درصد از کار نیز پیش رفته است بازدید داشته باشند که به دلیل طولانی شدن حضور ایشان در شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار این فرصت پیش نیامد و تأکید داریم که در برنامه‌ای مجزا این بازدید به صورت میدانی صورت بگیرد و این پروژه که یکی از مهمترین درخواست‌ها و نیازهای مردم دو شهرستان است به سرانجام برسد.

وی با اشاره به لزوم بررسی پرونده سد و مجوزهای صادر شده افزود: با توجه به اینکه این پروژه در دولت‌های قبل و با تلاش نمایندگان ادوار ممسنی بزرگ ‌پایه ریزی و پیگیری شده است و ضمن توجه به صحبت‌های وزیر محترم نیرو در مورد مجوزهای صادر شده، درخواست بررسی این مجوزها را داریم و پیگیر تعیین تکلیف پروژه کلان سد پارسیان هستیم.

انصاری ابراز امیدواری کرد که دولت با توجه به درخواست مردم و تأکید استاندار فارس و قول وزیر نیرو، مبنی بر تعیین تکلیف این پروژه در سال جاری و قرار گرفتن سد پارسیان در ردیف بودجه که در ماه‌های آتی تقدیم مجلس می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به این درخواست به حق و حق مسلم مردم ممسنی و رستم داشته باشد.

وعده پیگیری وضعیت کارخانه قند ممسنی، تکمیل بیمارستان در حال ساخت شهرستان رستم و کمک ۵۰ میلیارد تومانی دولت به این پروژه، تکمیل محور مواصلاتی شیراز اهواز و بررسی برخی مشکلات مهم مردم دو شهرستان ممسنی و رستم، از دیگر نکاتی بود که مجید انصاری به عنوان دستاورد این سفر به آن پرداخت.

این نماینده مجلس، در ادامه با تأکید بر مثمر ثمر بودن سفرهای دولت و توجه ویژه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام گفت: اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد و متوقف شده به سرانجام برسد اقدام بسیار خوبی است اما از جهتی نیز مغایر با شعار عدالت محوری است؛ چرا که در مناطقی که پروژه در دست انجام یا نیمه‌تمامی نباشد، مردم باز در محرومیت می‌مانند و لازم است که در کنار این اقدام بسبار ارزنده و شایسته توجهی نیز به شهرستان‌های محروم و کمتر دیده شده در دولت‌های قبل از جمله ممسنی و رستم که از محروم‌ترین‌های استان به شمار می‌روند نیز بشود تا اختلاف طبقاتی و مشکلات موجود، مرتفع و رضایتمندی مردم و عدالت‌محوری دولت نیز بیش از پیش تقویت گردد.

نماینده ممسنی و رستم در پایان، حضور میدانی رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان آیت‌الله رئیسی در مناطق مختلف استان را اقدامی شایسته و نو و متفاوت خواند و یادآور شد: بدون شک با پیگیری، همدلی و احساس مسؤولیت تک تک مدیران و مسؤولان استان پهناور فارس و تقسیم عادلانه امکانات و پیگیری و اجرای مصوبات این سفر پربار، نقطه عطفی در سرنوشت استان و کارنامه دولت ثبت خواهد شد و فارس همیشه سرافراز که همواره منزلگاه بزرگان و مهد فرهنگ و تمدن بوده است، به جایگاه واقعی خود می‌رسد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول