اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اتصال فارس به دریا سفارش بر زمین مانده رهبر انقلاب

نماینده مردم شریف شهرستان های سپیدان و بیضا اتصال فارس به دریا را از موضوعات و نکاتی برشمرد که که در دو دولت گذشته مطرح شده است و ضمن تاکید رهبر معظم بر این موضوع هنوز به صورت نهایی عملیاتی نشده است.

اتصال فارس به دریا سفارش بر زمین مانده رهبر انقلاب

محسن علی زاده در گفتگو با فارس با بیان اینکه اتصال فارس به دریای خلیج فارس از نکاتی است که انتظار داریم در دولت سیزدهم انجام شود، افزود: قطعا این مهم به عنوان یک آرزوی دیرینه مردم استان است.
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه استان هایی که مسیرشان از دریا به نسبت به فارس دور تر است توانسته اند در سال های گذشته به دریا متصل شوند ادامه داد: اما متاسفانه فارس از این مهم محروم مانده و علی رغم لحاظ شدن تمام پیوست های امنیتی اما استان پهناور فارس هنوز نتوانسته به دریا متصل شود.
نماینده مردم شریف سپیدان و بیضا با بیان اینکه هر چند که در دولت یازدهم و دوازدهم بارها عنوان شد که آزاد راه شیراز به اصفهان افتتاح می شود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است بیان کرد: طی بازدید که آقای قاسمی از این پروژه داشتند به نظر می رسد که تکمیل این آزاد راه نیازمند اعتبارات بیشتری است.
علی زاده با در ادامه با تاکید بر عملیاتی شدن قطعه 8 آزاد راه شیراز اصفهان و اتصال این مسیر به جنوب کشور به عنوان کریدور اتصال شمال به جنوب ادامه داد: قطعا اتصال این کریدور باید از محور دالین نور آباد  انجام شود.
عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه آبرسانی از سد درودزن به شهر شیراز، بیضا، شهرستان خرامه، زرقان، مرودشت نیازمند تامین اعتبار است، ادامه داد: قطعا این موضوع باید به جد در دستور کار دولت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه حمایت از طرح انتقال آب به فارس از مطالبات اصلی مسئولان استان به شمار می رود که باید در دولت سیزدهم عملیاتی شود افزود: هرچند که استان فارس از گذشته تاکنون به عنوان یک استان در بخش کشاورزی می شناسند اما این استان نتوانسته بهره چندانی از کشاورزی ببرد.
نماینده مردم شریف شهرستان های سپیدان و بیضا در ادامه گفت: اگرچه کشاورزان استان برای تولید محصولات آب ها را از عمق 400 متری استخراج می کنند اما فرآوری نکردن محصولات باعث شده تا محصولات تولید شده فارس به دیگر استان ها انتقال و ایجاد ارزش افزوده کند.
عضو کمیسیون اقتصادی بر لزوم  حمایت دولت در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد و افزود: قطعا این مهم باعث می شود زنجیره غذایی استان تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری ایجاد پایه های در آمدی جدید در استان باید مد نظر دولت قرار گیرد گفت: قطعا گردشگری یکی از بهترین و پایدار ترین  پایه های درآمدی اقتصادی استان است و علی رغم ظرفیت های بسیار بالای گردشگری استان اما این موضوع همچنان در فارس مغفول مانده است.
وی با اشاره به اینکه خط انتقال نفت خام به پالایشگاه های استان از دیگر مطالبات نمایندگان از دولت است ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته 4 نیروگاه 1000 مگاواتی در استان فارس مصوب شده است اما این نیروگاه ها راه اندازی نشده است و با توجه به مشکلات برق در سال های آینده راه اندازی این نیروگاه می تواند تاثیرات مثبتی در حوزه انرژی داشته باشد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول