اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستانی که به چوب روح می‌بخشد/ کارآفرینی پر رونق با سرمایه اندک

ساخت وسایل تزیینی و دکوری با استفاده از چوب، ایده‌ای جذاب برای کارآفرینی است که با سرمایه کم قابل اجرا می‌باشد که در همین راستا، بانوی نورآبادی با ۱۰۰ هزارتومان سرمایه اولیه کارآفرین شد.

دستانی که به چوب روح می‌بخشد/ کارآفرینی پر رونق با سرمایه اندک

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، درختان کم کم بزرگ و تنومند می شوند و فایده های زیادی دارند‌، از جمله تهیه لوازم زندگی و وسایل تزئینی جالب و کاربردی.

زندگی عاطفه حیاتی با تکه چوب‌هایشان در گوشه یک کارگاه در جریان است و هر چه که روز های بیشتری می گذرد همه چیز عجیب تر و سخت تر می شود، اما این که آیا این چوب ها ممکن است به درد کاری بخورند نیز برایم جالب است.

هر کسی می تواند از چوب استفاده خاصی داشته باشد و البته برخی نیز از قطعات چوب کاردستی‌ها و صنایع دستی جالبی درست می کنند که من بیش از هر چیزی آن ها را دوست دارم و برایم بسیار هیجان انگیز است.

عاطفه حیاتی، معلمی نورابادی است که به دلیل علاقه زیادی که به چوب دارد همراه با همسرش وارد این حرفه شد؛ او ۸ ماه است که کارش را شروع کرده است اما با توجه به کیفیت و ظرافت کارهایش انگار که مدت های طولانی است که این‌کار را انجام می‌دهد.

اما فراموش نکنید که انسان ها گاهی از چوب به عنوان یک وسیله برای زیبا تر شدن خانه شان استفاده می کنند، برخی نیز از این چوب ها میز و صندلی می سازند و برخی دیگر نیز ترجیح می دهند که بخشی از خانه شان باشد و البته که در گذشته بیشتر خانه ها چوبی بودند.

او درباره شروع کارش گفت: با راه اندازی یک پیج اینستاگرام، کارم شروع شد و وقتی استقبال مردم‌ را دیدم و با توجه به علاقه ای که داشتم تصمیم گرفتم این حرفه را به طور جدی دنبال کنم اما جالب اینجاست که هیچ گونه آموزشی در شهرستان با توجه به نبود کلاس‌های آموزشی ندیدم و از طریق فیلم هایی که در فضای مجازی بود آموزش های لازم را فراگرفتم و کارم را شروع کردم.

او ادامه داد: بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام با ۱۰۰ هزار تومان، چوب مورد نیاز را تهیه کردم و چند نمونه کار درست کردم و در صفحه ام قرار دادم و در ادامه سفارش هایی که می‌گرفتم مشتری ها تسویه می‌کردند و نیازی نبود که خودم هزینه کنم اما در کل با ۱۰۰ هزارتومان شروع کردم و این اولین هزینه‌ام بود اما آن موقع بعضی از وسایل و ابزارهای مورد نیاز را نداشتم، به طور مثال با دست سمباده می‌زدم و کم کم تجهیزات مورد نیاز را تهیه کردم.

این هنرمند کارآفرین گفت: کار ما جنبه دکوری دارد و با توجه به علاقه زیاد مردم به کارهای چوبی، سعی بر ساخت چنین کارهای دکوری مثل: استند، باکس، تخته سرو و... داریم.

وی در مورد کسانی که در این کارگاه مشغول به کار هستند، گفت: با ۵ نفر مشغول به کار هستیم و اگر ان شاءالله کارمان توسعه پیدا کند می‌توانیم افراد گروه را بیشتر کنیم و علاقه‌مندان بیشتری مشغول به کار شوند.حیاتی تامین چوب مورد نیاز کارگاهش را یکی از مشکلات کار بیان کرد و گفت: کار های ما با چوب کاج روسی ساخته می‌شود که در ایران هم وارد و هم صادر می شود اما متاسفانه در شهرستان ممسنی فقط یک کارگاه چوب بری وجود دارد که با این چوب کار می‌کند و گاهی مجبور می‌شویم چوب مورد نیاز را از شهرستان های هم‌جوار تهیه کنیم و وسایلی که درست می‌کنیم را بنا به سفارش مشتری می‌سازیم.

این کارآفرین نورآبادی رمز موفقیتش را علاقه و پشتکار برشمرد و گفت: احساس می‌کنم علاقه و پشتکار دو عامل اصلی ادامه کارم است که اگر علاقه نداشته باشیم، با توجه به سختی های این کار خیلی زود خسته شده و عقب می کشیم و پشتکار و تجهیزات هم خیلی مهم و موثر هستند و در واقع باور دارم که چوب وسیله‌ای جذب کننده است‌.

حیاتی در مورد کسانی که برای شروع این کار همراهی‌اش کردند گفت: فقط همسرم به طور جدی به من کمک کرده‌است، و چند سال پیش هم خواستم شروع کنم اما همسرم گفت که شاید اذیت شوی ولی از وقتی که تصمیم گرفتم که شروع به این کار کنم و همسرم به طور مداوم با من همکاری های لازم را دارد و تشکر ویژه‌ای از ایشان دارم که به‌صورت جدی حامی و پشتیبان من بوده است.

این بانوی کارآفرین گفت: از مسؤولین شهرستان می‌خواهم که فرصتی برای جوانان فراهم کنند تا این پتانسیل های خوب بتوانند رشد کنند چرا که بی توجهی به برخی مسائل باعث شده تا جوانان ما بیکار باشند و امیدوارم روزی برسد که هر کسی به هر کاری علاقه مند است بتواند در آن زمینه ورود و پیشرفت کند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول