اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری سومین دوره از جشنواره ابتکاری رسانه و عدالت در کرمان

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت 4 آذرماه سال جاری در سطح استان کرمان برگزار می‌‌شود.

برگزاری سومین دوره از جشنواره ابتکاری رسانه و عدالت در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،  محمدباقر اسلامی در نشست مشترک با مشاوران رسانه‌ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت افزود: رئیس کل دادگستری استان کرمان در هفته قوه قضاییه سال 99 در مصاحبه مطبوعاتی خود از برگزاری سومین دوره جشنواره قلم و عدالت خبر داده بودند و در این نشست به نوعی به رسانه‌ها فراخوان داده شد که این جشنواره در سال 1400 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله از جشنواره قلم و عدالت، تصریح کرد: در سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت آثار رسانه‌های استانی و سراسری از اول تیرماه سال 99 تا 31 تیرماه 1400 مورد ارزیابی تخصصی داوران قرار می‌گیرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که دبیرخانه این جشنواره در روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان تشکیل و مستقر شده است، تاکید کرد: سومین دوره جشنواره قلم با ارزیابی چهار گروه روزنامه‌های محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و هفته‌نامه‌ها، دو هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها برگزار می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه و عدالت از 11 آبان تا 25 آبان ماه مورد داوری دوران قرار می‌گیرند.

وی ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم، ایجاد انگیزه و رغبت در بین صاحبان رسانه در حوزه قضایی و تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های خبری و رسانه‌ای استان و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان حوزه قضایی و حقوقی، فعال سازی رسانه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های رسانه‌ای در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم، انتخاب و معرفی رسانه، خبرنگار، روزنامه‌نگار و نویسنده برتر در حوزه قضایی و قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات صاحبان رسانه در استان موثر در کاهش وقوع جرم از دیگر اهداف سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

اسلامی به موضوعات سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز اشاره و بیان کرد: برنامه‌ها و رویدادهای دستگاه‌های قضایی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، نقش وکیل و کانون وکلای رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش وکیل و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم و نقش دفاتر خدمات الکترونیک در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم از موضوعات محوری جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه از قوای پیشتاز در استفاده از سامانه‌های الکترونیک به شمار می‌رود، تاکید کرد: موضوع هوشمندسازی در قوه قضائیه از محورهای اصلی سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول