اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تقویت وحدت کارسازترین ابزار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است

نماینده ولی فقیه در کردستان وحدت همدلی و همراهی بین شیعه و سنی را بزرگترین اصل در مقابله با دشمنان دانست و گفت: هر لحظه ممکن است کسی از یک گوشه کشور عمدا علم تفرقه را بردارد این توطئه دشمنان برای ایجاد شکاف در جامعه اسلامی است.

تقویت وحدت کارسازترین ابزار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا  پورذهبی در دیدار با جمعی از علمای و روحانیون اهل سنت کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد،به آیه 14 سوره صف یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ؛ ای اهل ایمان، شما هم یاران خدا باشید، اشاره و اظهار کرد: خطاب این آیه به همه انسان‌ها به ویژه علما است.

وی افزود:‌خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌گوید یاران خدا باشید، کمااینکه همواره هدفمان تبلیغ دین و هدایت انسان‌ها به راه راست است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد:‌نوع طلبه‌های ما چه در تشیع و چه در اهل سنت از انچنان وضع مالی خوبی برخوردار نیستند، روز اولی که به راه طلبه‌گی آمدند هم برای این بوده که علم و تقوا بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر محبت و انسان‌ دوستی به عنوان اصل بسیار مهمی در هر جامعه اسلامی نام برد و گفت: در طول تاریخ اسلام می‌بینیم چه میزان از بزرگان دین به دست دشمنان اسلام مورد ترور قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به ترور خیلی از علمای دینی مانند شهید صدوقی، شهید مدنی و خیلی از ائمه جمعه توسط منافقین در اوایل انقلاب گفت: این کار یک حرکت ضد انسانی است، موضوعی که به شدت در دین اسلام محکوم شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان محبت کردن را روش و مسلک اهل بیت و ائمه اطهار دانست و عنوان کرد: از امام رضا(ع) روایت است که فرمودند کسی عقلش کامل است که هر کس را می‌بیند از خود بهتر بداند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: کسی که در مسجد خدا خودش را منفجر می‌کند و عده‌ای را به خاک و خون می‌‌کشد قطعا انسان نیست این کار را با کدام قاعده انسانی انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان شکرگزاری را اصل بسیار مهمی دانست و افزود: ما در زمانی هستیم که باید قدردان باشیم، مشکلاتی در حوزه اقتصادی به واسطه برخی نا تدبیری‌ها و فشارهای بیرونی داریم ولی امروز مملکت ما همه در صدد اعتلای دین هستند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی وجود دارد تلاش برای حل این مشکلات به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، نظام اسلامی ما دنبال بالا بودن پرچم دین است، همه باید برای تحقق این مهم تلاش است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید شکرگزار داشته‌ها باشیم و برای رفع مشکلات موجود هم تلاش کنیم، گفت: گذشت و ایثار از دیگر مولفه‌های بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما گاهی اوقات ناهنجاری‌هایی می‌بینیم که کاری به شیعه و سنی ندارد، برای مثال مگر اختلافات سال 88 که کشور را به لبه پرتگاه برد، مربوط به شیعه و سنی بود؟کسانی آن فتنه را به وجود آوردند که زمانی همه کاره‌ این مملکت بودند ولی گذشت نکردند و کشور را با چنین چالش بزرگی مواجه کردند.

وی تصریح کرد: هر لحظه ممکن است کسی از یک گوشه کشور عمدا علم تفرقه را بردارد این توطئه دشمنان برای ایجاد شکاف در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه نگاه همه در موضوع وحدت و گذشت باید به رهبر باشد و سخنان رهبری فصل الخطاب همه باشد، گفت: باید سعی کنیم با تقویت تقوا در وجود خود محبت را در جامعه گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: علم و علم آموزی و تلاش در این حوزه اهمیت زیادی دارد بسترهای لازم در راستای ارتقا و تقویت سطح علمی و تربیت طلاب متخصص و صاحب نظر با راه‌اندازه مدارس علوم دینی در سه شهر مریوان، سنندج و سقز فراهم می‌شود.

 حجت‌الاسلام پورذهبی ارتقای سطح علمی علما و طلاب را بهترین راهکار برای پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان اسلام در بستر وهابیون و سلفیون ایجاد می‌کنند را ضروری دانست و عنوان کرد: اینکه کردستان به قطب شافعیون تبدیل شود با ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده در حال تحقق است.

وی در ادامه وحدت همدلی و همراهی بین شیعه و سنی را بزرگترین اصل در مقابله با دشمنان دانست و گفت: این انتظار از عزیزان وجود دارد اگر مشکل و چالشی در هر حوزه‌ای وجود دارد با نشست‌های همفکری زمینه رفع آن را فراهم آوریم.

وی اذعان کرد: امیدواریم با همدلی و همراهی همه عزیزان کردستان را با علم، معنویت، تقوا و وحدت در سطحی بالا ببریم که به الگویی مطرح شده در سطح کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول