اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رشد و تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد مستلزم دوری از روزمرگی است/ مردم انتظار تحول دارند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشد و تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد مستلزم دوری از روزمرگی است.

رشد و تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد مستلزم دوری از روزمرگی است/ مردم انتظار تحول دارند

به گزارش خبرگزاری فارس ازقزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هر چه شهرها کهن‌تر می شوند، به همان اندازه ریشه‌های فرهنگ را می‌توان یافت و که این سرمایه‌ها در بنا، در فضا و معماری و رفتار مردم قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: رصد ظرفیت های حوزه فرهنگ نخستین گام در حوزه فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود و الحمدالله این توجه در کلام شما قابل مشاهده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وجود بزرگانی چون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی، شهید لشگری، شهید رجایی، آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی و بزرگان دیگر نشان دهنده پیشینه فرهنگی و دینی مردمان این دیار کهن است چرا که پرورش و تربیت بزرگان در یک دوره زمانی کوتاه مدت تحقق نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اینکه جایگاه قزوین را در عرصه های مختلف حوزه فرهنگی نسبت به مناطق مختلف کشور بدانیم، در برنامه ریزی ها و ایجاد و توسعه فرصت های جدید بسیار حائز اهمیت است و ما نیز در این عرصه وظیفه داریم.

وی عنوان کرد: می‌دانیم با آمدن آیت‌الله رئیسی امید جدیدی ایجاد شده است تا فعالیت‌های جدید و گسترده تری را در حوزه فرهنگ شاهد باشیم و ان‌شاءالله هماهنگی ها در این عرصه افزایش پیدا می‌کند تا شاهد اعتلای هر چه بیشتر فرهنگی در استان قزوین باشیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد در گذشته انگار قدری با دغدغه های اقشار مردم، غریبگی داشته است و لازم است کاری کنیم تمام عرصه ها و مساجد هم خود را همکار و همراه ببینند و نیاز این آشتی دادن به خوبی احساس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تعامل هم‌افزایانه نهادهایی که اهداف مشترک دارند بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم موازی کاری ها صورت بگیرد و کارها را با هم افزایی پیش ببریم و دچار تداخل نشویم.

وی تصریح کرد: خداوند فرمود از امکانات و اختیارات برای اقامه نماز استفاده کنید و این اقامه نماز در واقع همان اقامه و اجرای دین در همه ابعاد آن است که عدالت، انصاف، عزت، اقتدار و رسیدگی به امور فقرا را نیز در بر می‌گیرد و همه دست به دست هم بدهیم که شاهد اعتلا و عزت دین باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بیان کرد: هنر و رشد وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مستلزم مبتلا نشدن به روزمرگی است و همان گونه که سازمان تبلیغات کشور به این مهم دست یافت، وزارت فرهنگ و ارشاد هم می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: مردم انتظار دارند در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد تحول باشند و شاهد اثرگذاری این نهاد در دوران جدید مدیریتی کشور و شما عزیزان باشیم.

مهمترین ظرفیت استان قزوین، منابع انسانی فرهیخته است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: سفر به استان قزوین، سفر خیلی خوبی بود که در اختتامیه جشنواره دو سالانه خوشنویسی حضور پیدا کردم و الحمدالله آثار خوبی از نقاط مختلف کشور برنده شدند.

وی تصریح کرد: آثار تاریخی و فرهنگی قزوین بسیار مهم و ارزشمند است که زحمات خوبی برای حفظ و نگهداری و احیای این مجموعه ها کشیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که مهمترین آنها منابع انسانی فرهیخته است که قزوین در طول دوران های مختلف یکی از شهرهای تاثیرگذار در حوزه‌ه فرهنگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول