اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

زنگ اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته شد/آغاز برنامه‌های هفته اراک

به مناسبت ۲۸ مهرماه سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و آغاز هفته فرهنگی اراک زنگ اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته شد.

زنگ اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته شد/آغاز برنامه‌های هفته اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به مناسبت ۲۸ مهرماه سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و آغاز هفته فرهنگی اراک، در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان اراک، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری، معاونین و مدیران شهرداری و اصحاب رسانه، زنگ روز اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته شد.

فرماندار اراک در این آیین با بیان اینکه دبیرستان صمصامیه بیات یکی از باسابقه ترین مدارس و به نوعی دومین دبیرستان کهن کشور است گفت: روالی که برای احداث این دبیرستان سپری شده دقیقا همان مسیری بود که امیرکبیر برای تاسیس دارالفنون گذرانده بود.

حسین بختیاری با بیان اینکه باید به اراکی بودن افتخار کنیم چرا که مرکز صنعت، مفاخر، دانشمندان و... است ادامه داد: برنامه هایی که در این هفته اراک پیش‌بینی شده باید به شکل کاملا مردمی برگزار شود و دستگاه های دولتی از آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه باید در خصوص اراک و مفاخر آن به مردم درست و صحیح اطلاع‌رسانی شود اضافه کرد: استان مرکزی مهد مفاخر کشور است، یک چهارم مشاهیر و بیشتر پدران علوم از این استان هستند.

سرپرست شهرداری اراک نیز در این آیین روز اراک را فرصتی برای احیای هویت شهری و افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: صنعتی بودن استان باعث شده مفاخر مظلوم واقع شوند و به درستی به مردم اطلاع رسانی نشود.

محمد جعفرپور اظهار کرد: باید روز اراک و روز صدارت امیرکبیر را به فال نیک بگیریم و سعی کنیم با ارائه برنامه‌های و راهکار مناسب حس تعلق به شهر را در بین شهروندان افزایش دهیم.

 

 

برنامه فتوماراتن شهری اراک، از پیاده راه امیرکبیر، استارت زده شد

همچنین در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان اراک، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری اراک، معاونین و مدیران شهرداری، اصحاب رسانه، شهروندان، برنامه فتوماراتون شهری اراک از پیاده راه امیرکبیر، استارت زده شد.

نخستین فتوماراتن شهری اراک به مناسبت هفته فرهنگی اراک همزمان با جشنواره ملی عکس امیرکبیر با توجه به اهمیت مستندسازی تصویری با هدف فرهنگ‌سازی و بهره‌‌مندی از پتانسیل عکاسان، حفظ و نگه‌داری از میراث فرهنگی شهر به خصوص بازار تاریخی اراک به‌ عنوان آخرین اثر معماری ایرانی در مرکز شهر اراک برگزار شروع به کار کرد.

این برنامه با هدف معرفی بازار تاریخی اراک به عنوان هسته اصلی شکل‌گیری شهر اراک، ایجاد زمینه مشارکت عامه مردم برای حضور هنرمندان عکاس برای مستندسازی تصویری از «بازار تاریخی اراک» و... برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب‌های فرهنگی در فرهنگسرای شهر، افتتاحیه جشنواره فتیر و جشن روز اراک در پیاده‌راه امیرکبیر از برنامه‌های امروز  به مناسبت آغاز هفته فرهنگی اراک است.

در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب از پوستر هفته فرهنگی اراک، چند جلد کتاب، کاریکاتور اراک و ترانه «اراک شهر من» رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول