اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تکلیف طرح جامع شهری مشخص شود/ همدان در حوزه منابع جزو شهرهای ضعیف است

شهردار سابق همدان با بیان اینکه باید تکلیف طرح جامع شهری مشخص شود گفت: شهر همدان در حوزه منابع جزو شهرهای ضعیف است.

تکلیف طرح جامع شهری مشخص شود/ همدان در حوزه منابع جزو شهرهای ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عباس صوفی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار همدان اظهار کرد: در سال ابتدای فعالیت با ۴۴۰ میلیارد تومان بودجه و ۲۸۰ میلیارد تومان عملکرد با سرانه ۸۰۰ هزار تومانی برای هر شهروند کار را بر عهده گرفتیم که امسال بودجه شهرداری به ۱۶۰۰ میلیارد تومان با سرانه هر شهروند ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدا شعار ما توسعه متوازن و توجه به مناطق کم‌برخوردار بود گفت: تا حد بضاعت کم‌کاری نکردیم و با تلاش شبانه‌روزی تمام همکاران به نقطه ای رسیدیم که در چهره مردم احساس رضایتمندی را ببینیم هرچند مردم ما لیاقت زیادی دارند.

شهردار سابق همدان افزود: شهر همدان در حوزه منابع جزو شهرهای ضعیف است و طبق سابقه ۲۵ ساله سیاست درستی در این زمینه نشده است.

وی با بیان اینکه روزی همدان را شهر گردشگری خواندیم و روزی شهر کشاورزی اما استفاده درستی و مناسبی نداشتیم گفت: شهرداری اراک به طور متوسط ۳۰ میلیارد تومان ماهانه ارزش افزوده می‌گیرد اما شهر همدان در بالاترین قیمت ۴ میلیارد تومان که هزینه‌ها نابرابر است.

صوفی گفت: در شرایط چهار سال سخت گذشته که به اعتقاد بسیاری، سخت‌ترین سال بعد از انقلاب بود کم‌کاری نکردیم چون اعتقاد داشتیم باید شبانه‌روز کار کنیم، البته با کمک همه دستگاه‌ها این اقدامات انجام  شد.

وی گفت: در حوزه درون‌سازمانی توجه به معیشت همکاران در شهرداری، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و ایثارگران و تبدیل وضعیت کارگران فضای سبز از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

شهردار سابق همدان با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله‌ای تدوین شد که مراحل پایانی را طی می‌کند افزود: در مدت مدیریتم نرم‌افزارهای مختلف در حوزه مدیریت شهری برای شفاف‌سازی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی کم‌کاری نکردیم و پروژه‌های زیادی برای توسعه شهر تعریف کردیم و جریان داشت گفت: معبرگشایی‌ها، پیاده‌روسازی‌ها، دیوارکشی و ساماندهی و پوشش رودخانه‌ها و عملیات اجرای پارک‌های بزرگ با کمک همکاران عملیاتی شد.

مشکل ۵۰ ساله ورودی‌های شهر چهارساله حل نمی‌شود

صوفی افزود: در حوزه ورودی شهر قوانین و ضوابط خاص نداشتیم که بعد از چهار سال تلاش شروع به ساماندهی آنها کردیم اما مشکل ۵۰ ساله در چهار سال حل نمی‌شود اما کار شروع شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار استفاده از اوراق مشارکتی در راستای خرید اتوبوس و نوسازی اتوبوس‌ها داشتیم گفت: پروژه‌های بزرگ برای شهر تعریف شده و باید اجرا شود.

شهردار سابق همدان با اشاره به اینکه بنده امروز به عنوان شهروند مطالبه‌گر هستم تأکید کرد: همدان نیاز به قطار شهری دارد و باید تکلیف طرح جامع شهری مشخص شود و درگیر مسائل سیاسی نشود.

وی گفت: برخی به موضوع پروژه‌های آب‌های سطحی اشکال می‌گرفتند که چرا پول را می‌برم و زیر زمین هزینه می‌کنم اما اجرا کردیم و خوشبختانه بخشی از مشکلات آب های سطحی همدان حل شد که با وقوع سیل مردم آسیب ندیدند.

صوفی با بیان اینکه بنده سعی کردم هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست ندهم و این موفقیت نسبی میسر نمی‌شد مگر با زحمات همکارانم تأکید کرد: اتفاقاتی در شهر همدان می‌افتد که نگران هستیم، عده‌ای از انسان‌های منفعل سیاسی به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

وی با بیان اینکه ۶ ماه آخر عده‌ای خواستند مدیریت شهری را به حاشیه ببرند اما ما توجه نکردیم گفت: این افراد انجام اقدامات بزرگ را ندیدند و بعد موضوع یک حفاری و پل را به فضای مجازی بردند و حاشیه‌سازی کردند.

شهردار سابق همدان با بیان اینکه اجازه ندهید برخی مدیریت شهری را به حاشیه ببرند گفت: برخی تهمت زدند و خواستند پرونده‌سازی کنند اما ما اجازه ندادیم، هر کسی بخواهد آماده پاسخگویی هستم.

انتهای پیام/ 89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول