اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان سلطه دلار آمریکا با یکپارچگی کشورهای اسلامی محقق می‌شود/ قدرت وحدت جهان اسلام می‌تواند استکبار جهانی را نابود‌ کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر همه کشورهای اسلامی هم‌پیمان شده و سلطه دلار آمریکا را در کشورهای خود بشکنند، اقتصاد آمریکا سقوط می‌کند.

پایان سلطه دلار آمریکا با یکپارچگی کشورهای اسلامی محقق می‌شود/ قدرت وحدت جهان اسلام می‌تواند استکبار جهانی را نابود‌ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در همایش «جایگاه وحدت در گفتمان انقلاب اسلامی» در مصلی امام‌جعفر صادق (ع) گنبدکاووس اظهار کرد: قدرت وحدت اسلامی کشورهای اسلامی می‌تواند استکبار جهانی را نابود کند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دلار آمریکا در خارج از این کشور و بیشتر در میان کشورهای اسلامی نفت‌خیز معامله می‌شود.

* اگر کشورهای اسلامی یکپارچه سلطه دلار آمریکا را بشکنند‌اقتصاد آمریکا سقوط می‌کند

عضو تشخیص مصلحت‌نظام خاطرنشان کرد: اگر همه کشورهای اسلامی با هم عهد بسته و هم‌پیمان شوند تا سلطه دلار آمریکا را بشکنند، اقتصاد آمریکا در مدت کوتاهی سقوط می‌کند.

وی با اشاره به وحدت کشورهای اروپایی در برجام ادامه داد: زمانی که آمریکا در قضیه برجام خارج شد سه کشور اروپایی که در مسائل سیاسی و تصمیمات کلان اقتصادی و  تجاری با آمریکا متحد هستند، آرام آرام از برجام خارج شدند.

مصباحی‌مقدم گفت: کشورهای اسلامی نیز باید بمانند این کشورها با هم متحد شده و با وحدت اسلامی اقتدار خود را در جهان به تثبیت برسانند.
وی با بیان اینکه در ایران وحدت بین شیعه و سنی به معنای واقعی کلمه وجود‌ دارد، ابراز کرد: وحدت بین شیعه و سنی در ایران محقق شده و به محبت منجر شده اما باید مراقب دست‌های بیگانه که از خارج ایران و چه افرادی نفوذی در داخل کشور بوده تا این وحدت خدشه‌دار نشود.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: افرادی از اهل سنت و اهل شیعه نمی‌توانند وحدت بین این مذهب را تحمل کنند و تلاش دارند تا فاصله بین این وحدت ایجاد شود، باید تلاش کنیم تا این وحدت را محکم کرده و با این افراد با مدارا گفتگو و رفتار کرده و تلاش کنیم تا از راه منطق و اهداف پیامبر اکرم (ص) آنها را قانع کنیم.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول