اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: بزودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته می‌شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار دبیرکل جدید اکو گفت مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ بزودی از سر گرفته خواهد شد.

امیرعبداللهیان: بزودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «خسرو ناظری» دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی اکو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص نقش سازمان اکو در منطقه و تقویت همکاری‌ها فیمابین کشورهای عضو رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان از اجرای برخی طرح‌های زیربنایی و درازمدت در حوزه‌های حمل و نقل، تجارت، مالی و بانکی در اکو اظهار رضایت و ابراز امیدواری کرد طرح‌های ناتمام در دوره دبیرکلی وی به اتمام برسد. 

وی همچنین از عملیات تروریستی اخیر در افغانستان که از کشورهای مهم عضو اکو است، ابراز تاسف کرد. 

امیرعبدللهیان همچنین به گفت‌وگوهای اخیر ایران با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل اشاره کرد و افزود: بزودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد. 

به گزارش فارس، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهر ماه با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد و مقرر شد ادامه مباحث در بروکسل مورد گفت‌وگو قرار گیرد. (جزییات بیشتر)

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در کنفرانس خبری گفت مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل توافقی دوسویه بوده است و افزود:‌ ما هیچ وقت پیش‌شرطی را برای آمریکا تعیین نکردیم چون آمریکا عضو برجام نیست. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه کشورمان (+) چندی پیش نیز در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه مایل نیستیم تبادل زندانیان به مذاکرات هسته‌ای گره بخورد، گفت: از مذاکراتی که نتایج عملی ملموس داشته باشد حمایت می‌کنیم و چنانچه اعضای برجام به تعهدات کامل خود عمل کنند، ایران نیز به تعهداتش بازمی‌گردد.

* حضور رئیسی در نشست سران اکو هفتم آذر ماه در عشق آباد

دبیرکل اکو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتخاب خود تشکر و گزارشی از فعالیت‌های سازمان اکو از جمله فرآیند آماده سازی نشست سران اکو که قرار است در هفتم آذر ماه در عشق آباد با حضور روسای جمهور کشورهای عضو برگزار شود، ارائه کرد.

 وی همچنین با تأکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در اکو، خواستار تدوام حمایت‌های کشورمان از این سازمان مهم منطقه‌ای شد. 

وزیر امور خارجه نیز بر استمرار حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل تاکید و ابراز امیدواری کرد در نشست سران اکو که با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، تصمیمات مهمی برای شکوفایی بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای گرفته شود.

شایان ذکر است خسرو ناظری از کشور تاجیکستان اخیرا به عنوان دبیرکل اکو منصوب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول