اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مهریز قرمز شد/ ابتلای افراد واکسینه نشده 18 برابر بیشتر است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز از قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان در استان یزد خبر داد و گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی عامل مهمی در افزایش شیوع کروناست.

مهریز قرمز شد/ ابتلای افراد واکسینه نشده 18 برابر بیشتر است

 علیرضا پور مازار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهریز اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا برای دومین بار پی در پی شهرستان مهریز دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی افزود: عادی‌انگاری‌ و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمز شدن مجدد شهرها بیانجامد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در ادامه با اشاره به  آخرین آمار رنگ‌بندی کشور در بحث شیوع ویروس کرونا، گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وضعیت شیوع کرونا در کشور ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۱۹ شهرستان نارنجی، ۲۲۷ شهرستان زرد و ۸۶ شهرستان در سطح کشور آبی هستند. 

پورمازار عنوان کرد: با توجه به تاثیر واکسیناسیون بر کاهش تعداد فوتی‌های کرونا، برای بازگشت به زندگی عادی باید ۹۰ درصد جمعیت واکسن بزنند.

وی با اشاره به این‌که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده موج جدید کرونا در راه است، تصریح کرد: طبق گزارش های اعلام شده ر افرادی که واکسینه نشده‌اند احتمال ابتلا به کرونا ۱۸ برابر و احتمال بستری و مرگ ناشی از کرونا ۱۲ برابر بیشتر است.

پور مازار تزریق واکسن را در این برحه از زمان مهم دانست و خاطر نشان کرد: واکسیناسیون می‌تواند مرگ و میر ناشی از ویروس منحوس کرونا را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول