اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری دوره آموزشی مبارزه با تروریسم در بیشکک

دوره آموزشی مبارزه با تروریسم با حضور کارکنان وزارت کشور و کمیته امنیت ملی قرقیزستان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی مبارزه با تروریسم در بیشکک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دوره آموزشی مبارزه با تروریسم با حضور کارکنان وزارت کشور و کمیته امنیت ملی قرقیزستان برگزار شد.

این دوره  تحت عنوان «مبارزان خارجی؛ فعالیت‌های عملیاتی و تحقیقاتی» اولین دوره‌ای است که در چارچوب برنامه «مبارزه با تروریسم» انجام می‌شود که در سال 2018 در قرقیزستان تایید شده بود. همچنین برگزاری 6 دوره دیگر این برنامه تا آوریل 2022 در کشور برنامه‌ریزی شده است.

به گفته مقامات انتظامی و امنیت عمومی آمریکا و قرقیزستان، با برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی زمینه‌های همکاری دو کشور گسترش داده و دانش و مهارت‌هایی را برای شناسایی، تحقیق و ردیابی جنگجویان تروریست خارجی در منطقه کسب شده است.

«سوناتا کولتر» کارمند سفارت آمریکا در قرقیزستان، با اشاره به سابقه همکاری ایالات متحده و قرقیزستان در مبارزه با مشکلات تروریسم، آمادگی خود را برای تعمیق این همکاری‌ها در آینده اعلام کرد.

به گفته وی، برنامه «کمک به مبارزه با تروریسم» در بیشتر کشورهای آسیای مرکزی اجرا می‌شود و سهم منطقه‌ای این برنامه سالانه 1.3 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

 گفتنی است که برنامه «کمک مبارزه با تروریسم» بودجه و راهنمایی را از دفتر توسعه مبارزه با تروریسم دریافت می‌کند و توسط سرویس امنیت دیپلماتیک اداره می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول