اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

موکب شهدایی از تهران تا کرمان/رزمنده‌هایی که خادم زائران «حاج‌قاسم» شدند+فیلم

یک هفته‌ای است «حاج‌قاسم» در گلزار شهدای کرمان میهمانان ویژه‌ای دارد، رزمنده‌های گردان انصارالرسول لشکر 27 محمد رسول‌الله تهران که برای برپایی موکب راهی کرمان شدند، موکبی که هر پنجشنبه نبش قطعه چهلم گلزار شهدای تهران میزبان زائران شهداست.

موکب شهدایی از تهران تا کرمان/رزمنده‌هایی که خادم زائران «حاج‌قاسم» شدند+فیلم

خبرگزاری فارس – کرمان، آوازه کرمان دیگر به «حاج‌قاسم» است، از روزی که سردار دل‌ها در گلزار شهدای کرمان آرمید، نقطه ثقلی شد برای تپش قلب‌های عاشق، قلب‌هایی که بسیاری او را ندیدند و پسندیدند و پروانه‌وار بر گرد مزارش می‌چرخند و با او سخن می‌گویند.

از لحظه شهادت، زائران و میهمانان حاج‌قاسم از جای جای ایران اسلامی و اقصا نقاط جهان به نیت زیارت مزارش راهی گلزار شهدای کرمان می‌شدند، اما ویروس منحوس کرونا امان نداد و محدودیت‌هایی که برای حفظ سلامتی مردم در جاده‌ها برقرار شد از گرمای سوزان عطش دیدار کاست اما باز هم کرمانی‌ها در گرما و سرما حتی پای پیاده گلزار شهدای کرمان را خالی نگذاشتند و میهمانی لاله‌ها برقرار بود تا امروز که نقطه امیدی دوباره روشن شده است.

 

یک هفته‌ای است حاج‌قاسم میهمانان ویژه‌ای دارد، رزمنده‌های گردان انصارالرسول لشکر 27 محمد رسول‌الله تهران که برای برپایی موکب در جوار مزار حاج‌قاسم راهی کرمان شدند، موکبی که هر پنجشنبه نبش قطعه چهلم گلزار شهدای تهران میزبان زائران شهداست.

بچه‌های جبهه و جنگ که با ارادت و به عشق حاج‌قاسم همانند پروانه بر گرد زائرانش می‌چرخند و به آنها خدمت می‌کنند، از صبح زود تا پاسی از شب و گلزار شهدای کرمان و زائران شهدا بخصوص حاج‌قاسم عزیز که دل‌هایشان را اسیر خود کرده است، موکبی از جنس عشق به اهل بیت و شهدا که قرار بود در هفته وحدت و تا عصر یکشنبه مستقر باشد اما سه روز دیگر هم ماندنی شد.

 

حدود 30 نفر هستند و اکثرا بچه‌های رزمنده و جانباز که در هشت سال دفاع مقدس و در چند سال اخیر نیز از مدافعان حرم بودند و خوب درخشیدند بعضی‌ها برای خودشان سمتی دارن، از سردار و مدیر و ... گرفته اما در این دایره ایستگاه صلواتی و موکب‌داری همه خادم شهدا هستند.

کارهای زیبا و به حق در شأن شهدا از این جمع رخ‌‌نمایی می‌کند، کارشان فقط صرف پختن آش و شعله و توزیع بین مردم نیست، کارهای فرهنگی دیگری که بار معنوی‌شان بسیار به دل زائران شهدا و میهمانان حاج‌قاسم از کوچک و بزرگ می‌نشیند، از بادبادک‌هایی که در دستان کودکان به عشق شهدا جای می‌گیرد و هدیه‌های ناقابلی که عروس و دامادهایی که این مکان مقدس را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند به یادگار می‌گیرند.

 

 

حضور در گلزار شهدای کرمان توفیق بزرگی برایمان است

یکی از اعضای گردان انصارالرسول به خبرنگار فارس می‌گوید: پنجشنبه‌ها در گلزار شهدای تهران ایستگاه صلواتی داریم، دوستان کرمانی دعوت کردند و مستقر شدیم و روزانه حدود 5 هزار نفر عدسی، آش رشته و شعله زرد طبخ و بین زائران توزیع می‌شود.

اسماعیل پارسا این حضور و دعوت به گلزار شهدای کرمان را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: بچه‌هایی که الان حضور دارند اکثرا بچه‌های جبهه و جنگ و رزمندگانی هستند که ارادت به حاج قاسم به عنوان یک شخصیت مردمی دارند، سردار دل‌ها نامی نیست که همینطور گذاشته شود سردار در دل ایرانی‌ها و مردم دنیا نفوذ کرده است.

 

حال و هوای گلزار شهدا از تهران تا کرمان/ اینجا شور و شعف دیگری دارد

مصطفی عباسی جمعی گردان انصارالرسول لشکر 27 محمد رسول‌الله نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در هفته وحدت چه کاری بهتر از اینکه در مزار سردار دل‌ها حضور پیدا کنیم و حال و هوایی که در گلزار شهدای تهران و در ایستگاه صلواتی داریم را به اینجا منتقل کنیم و در خدمت زائران شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه حدود یک هفته‌ای می‌شود که اینجا هستیم و با استقرار آشپزخانه پذیرای زائران و میهمانان حاج‌قاسم هستیم، می‌گوید: اینجا حال و هوای عجیبی دارد با اینکه ما در تهران پنجشنبه‌ها در ایستگاه صلواتی پذیران میهمانان شهدا هستیم ولی اینجا شور و شعف دیگری دارد چون از شهرستان‌های مختلف «حاج‌قاسم» میهمان دارد و این مکان بین‌اللمللی شده و از جای جای کشور و اقوام و گویش‌های مختلف حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم گره‌گشا و واقعا سردار دل‌هاست و با دل‌های مردم در جای جای ایران و جهان گره خورده است.

 

گلزار شهدای کرمان خانه «حاج‌قاسم»

مرتضی جعفرنژاد از دیگر اعضای حاضر در این موکب اظهار کرد: هر کسی کرمان را نمی‌شناخت، اما الان کرمان را با حاج‌قاسم می‌شناسند و اینجا هم که مزار شهداست و گلزار شهدای کرمان خانه «حاج‌قاسم» شده و همه زائران از نزدیک و دور آمدند و مجاوران میهمان حاج‌قاسم هستند ما هم تا جاییکه در توانمان باشد به میهمانان حاج‌قاسم خدمت می‌کنیم.

وی بیان کرد: اینجا فضای عاشقانه‌ای است همه از صبح تا شب هم عاشقانه کار می‌کنند چون حاج‌قاسم بر دل‌ها حکومت می‌کند حالا جدا از کارهایی که انجام می‌شود همه اسیر دل‌هایشان هستند که اینجا هست.

با افتخار آمدیم/جرقه حضور از کنار حرم حضرت زینب(س) خورد

ما موکبی هستیم در گلزار شهدای کرمان که با افتخار آمدیم اینجا به عشق حاج‌قاسم که به زائرانش خدمت کنیم چه‌بسا در استان‌های دیگر هم هستند عاشقانی که دوست دارند این اتفاق بیفتد و به کرمان بیایند و نوکری زائران حاج قاسم را کنند.

 

و اما محمدرضا کشوری از رزمنده‌های گردان انصارالرسول لشکر 27 تهران است که با صبر و متانت از چگونگی حضور این موکب در کرمان برایمان روایت کرد، اینکه جرقه حضور این موکب از کنار حرم حضرت زینب(س) خورد و پیشنهاد دادند و بعد هم از عمود 1406 در کربلا راهی کرمان و مزار حاج قاسم شدند.

وی که حضور مردم از استان‌های مختلف را در گلزار شهدای کرمان را زیبا و مهم توصیف می‌کند، می‌گوید: این افتخار کرمان است «حاج‌قاسم» به کرمان افتخار داد و مردم کرمان باید قدرش را بدانند ما موکبی هستیم در گلزار شهدای کرمان که با افتخار آمدیم اینجا به عشق حاج‌قاسم که به زائرانش خدمت کنیم چه‌بسا در استان‌های دیگر هم هستند عاشقانی که دوست دارند این اتفاق بیفتد و به کرمان بیایند و نوکری زائران حاج قاسم را کنند.

 

 

این رزمنده گردان انصارالرسول با بیان اینکه جرقه حضور در این مکان مقدس از کنار حرم حضرت زینب خورد و دوستان پیشنهاد کردند که به اینجا بیاییم، افزود: حاج قاسم برای شهر کرمان و برای ایران نبود، لبنانی‌ها و بچه‌های سوریه به او می‌بالند، امنیت خاورمیانه را تأمین کرد و چه بسا بسیار بزرگتر از این و کاری کرد که هیمنه آمریکا را در هم شکست.

وی گفت: جمعی از رزمندگان و جانبازان گردان انصار الرسول لشکر27 حضرت محمد رسول‌الله هست که بزرگترین لشکر تهران است که در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در تهران بیش از 30 هزار شهید دارد افتخار می‌کنند و از این حضور و خدمت به زائران شهدا لذت می‌برند.

ایستگاه‌های صلواتی دفاع مقدس را به‌روز کردیم

رزمنده گردان انصارالرسول خونگرمی مردم کرمان را بسیار زیبا توصیف می‌کند و می‌گوید: طی همین چند روزی که در کرمان حضور داشتیم مثل موکب‌‌های کربلا که مردم عراق میزبان زائران بودند مردم کرمان هم از ما پذیرایی کردند.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی دفاع مقدس را در تهران به‌روز کردیم، «پزشک صلواتی» داریم، مشاور حقوقی صلواتی روانشاس و مشاور طب سنتی، آرایشگاه صلواتی و اینها از برکات شهداست، ما باید کاری کنیم در قاموس ایثار و شهادت، بچه رزمنده‌ها با کارهایی که انجام می‌دهند خوب بدرخشند.

این رزمنده گردان انصارالرسول اظهار کرد: شهدا در مسیر عاشورا و امام حسین (ع) حرکت کردند و این همه کار در دستگاه اهل بیت (ع) انجام می‌شود بچه‌های ما هم همین را دنبال می‌کنند و در این دستگاه حرکت می‌کنند.

 

وی نفوذ حاج‌قاسم در دل‌ها را بی‌نظیر توصیف کرده و تأکید می‌کند: تمام کسانی که دست به کار هستند و به ویژه در کار فرهنگی و حفظ آثار دفاع مقدس، باید بتوانند سال‌ها آن را حفظ کنند نه اینکه در یک دهه بماند و فراموش شود.

کشوری در پایان با تشکر از همکاری جهاد نصر کرمان در راستای تامین تجهیزات و پشتیبانی موکب خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که مد نظر داریم این است که گردان انصارالرسول لشکر 27 تهران هر سال در به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام در جوار مزار حاج قاسم نوکری زائران شهدا را داشته باشد.

برپایی اینگونه موکب‌ها در جوار مزار شهدا و بخصوص مزار سیدالشهدای مقاومت که از تمام جهان دل‌ها به عشقش می‌تپد بسیار پربرکت و زیبا هست، امید است با واکسینه شدن کامل مردم و رفع محدودیت‌ها روز به روز شاهد حضور پررنگ‌تر دلدادگان و عاشقان حاج‌قاسم در دیار کریمان باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول