اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به مرکز علم و فناوری سیرجان

نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: بیش از ۲.۵ میلیارد تومان جهت مرکز علم و فناوری سیرجان از اعتبارات مربوطه دولتی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار به مرکز علم و فناوری سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری دوشنبه شب در  نشست توسعه پایدار زیست و بوم نوآوری در دانشگاه صنعتی سیرجان اظهار داشت: شهرستان سیرجان با توجه به مراکز صنعتی و تولیدی در این بخش می‌تواند نقش مهمی را داشته باشد و یکی از مهم‌ترین تلاش‌های معاونت علمی و فناوری در این سال‌ها توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بوده است .

وی افزود: این زیست‌بوم با همراهی دانشگاه‌ها، پارک‌های فناوری، کارخانجات نوآوری، خانه‌های خلاق و نوآوری و مهم‌تر از همه نیروی انسانی متخصص و فعال آن به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

صالحی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق اولویت کاری است و امروز ضرورت دارد که از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور شاهد ارتقای نظام ملی نوآوری هستیم.

علیرضا دلیری مشاور حوزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در خصوص رفع مشکل مرکز فناوری سیرجان قول مساعد داد و اظهار داشت: ایران به پشتوانه ظرفیت عظیم دانشی و نیروی انسانی تخصصی در کشور توانست به جایگاه خوبی دست یابد و تلاش‌ها برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیز خواهد بود.

وی افزود: با نگاه تازه‌ به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان خلاق می‌توان مشکلات را حل کرد و برای توسعه زیرساخت‌هایی مانند مراکز رشد و نوآوری در سیرجان پیگیری می‌شود. 

دلیری عنوان کرد: با هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آنها به طور قطع مهره اصلی تحقق اقتصاد خوب خواهد بود و امروز در دنیا خلاقیت و نوآوری مقدمه اصلی توسعه جوامع امروزی شناخته می‌شود و بر همین اساس جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نوآوری به شکل واقعی در آن جریان داشته باشد.

۲.۵ میلیارد تومان برای مرکز علم و فناوری سیرجان

نماینده مردم سیرجان نیز گفت: نوآوری محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف است و باید قبول کرد که همکاری و ارتباط با نخبگان، توسعه زیست بوم فناوری را به ارمغان می‌آورد.

شهباز حسن‌پور افزود: بیش از ۲.۵ میلیارد تومان جهت مرکز علم و فناوری سیرجان از اعتبارات مربوطه دولتی در نظر گرفته شده است و قطعا اگر زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی توسعه یابد، قدم بزرگی برای تحقق جهش تولید در کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: درصدد ایجاد مرکز پارک علم و فناوری سیرجان هستیم و ایجاد این محل با الگوی توسعه می‌تواند یک تأثیر مثبت و رو به جلو در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد مرکز علم و فناوری سیرجان مراحل ارتباط بیشتر با صنایع و معادن شهرستان داده داشته باشند و به نقش پارک‌های علم و فناوری توجه شود.

انتهای پیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول