اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ماجرای لایحه بانک زمین شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اتمام مهلت مقرر در مصوبات و ضرورت ایجاد بانک زمین برای بکار گیری هدفمند منابع برای تامین سرانه های خدماتی شهر تهران ، تسریع در انجام تکالیف توسط شهرداری ضروری است.

ماجرای  لایحه بانک زمین شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی عباسی در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: موضوع مدیریت اراضی ذخیره توسعه نوسازی شهر در طرح جامع و تفصیلی شهر بدان توجه و پرداخته شده تا در راستای تامین خدمات شهری و همچنین مدیریت اراضی سهم شهرداری که بواسطه اجرای قوانین از جمله تفکیک اراضی حاصل می‌شود، مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در مصوبات خود به منظور عملیاتی شدن این مهم ساز و کار موسوم به ایجاد  بانک زمین در شهرداری تهران را پیش بینی ومصوب کرد.

عباسی افزود: در این راستا به شهرداری تهران به منظور تحقق پذیری هر چه بیشتر خدمات عمومی و بهره برداری از املاک و اراضی سهم شهر با اولویت تامین سرانه های خدمات عمومی و همچنین اعطای زمین معوض املاک در تامین خدمات از طریق ساز و کار موسوم به بانک زمین ارایه شیوه نامه اجرایی بانک مذکور به شورا جهت بررسی و تصویب تکلیف شد که تا کنون این مهم توسط شهرداری تهران محقق نشده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اتمام مهلت مقرر در مصوبات و ضرورت ایجاد بانک زمین برای بکار گیری هدفمند منابع برای تامین سرانه های خدماتی شهر تهران ، تسریع در انجام تکالیف توسط شهرداری ضروری است.

عباسی اظهار داشت: لذا بر اساس بند 3 ماده 80 قانون شورا ها در خصوص لزوم تهیه و ارایه شیوه نامه اجرایی بانک زمین شهرداری تهران به موجب تکالیف مصوبه برنامه 5 ساله توسعه شهر و مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22تذکر می دهم و از شهردار تهران انتظار دارم تا هر چه زودتر نسبت به ارایه لایحه بانک زمین شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول