اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی راهی جز اذعان به شکست ندارد

وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن تأکید کرد که تجاوز به یمن عملا شکست خورده و عاملان آن بایستی شجاعت اذعان به شکست را داشته باشند.

وزیر دفاع یمن: ائتلاف سعودی راهی جز اذعان به شکست ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی و فرمانده سابق یگان موشکی یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و همه آزادگان در سراسر یمن طی هفت سال جنگ موفق شدند پیروزهای بزرگی را علیه ائتلاف سعودی و مزدوران آن رقم بزنند.

وی در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الأخبار» افزود که بر اساس مفهوم نظامی و استراتژیک ما امروز به جهانیان اعلام می‌کنیم که تجاوز جهانی علیه یمن شکست خورده است و ائتلاف متجاوز گزینه‌ای ندارد جز اینکه با شجاعت به این شکست اعتراف کند.

العاطفی تصریح کرد که بازپس‌گیری شهر مأرب نیز نزدیک است و بزودی به اذن خداوند متعال ملت یمن و همه آزادگان امت اخبار خوشی را خواهند شنید و مأرب به آغوش وطن بازخواهد گشت.

وی گفت: مأرب سرزمین یمنی است و همه مناطق یمن بزودی به حاکمیت این کشور بازمی‌گردد و این مسئله‌ای غیرقابل مناقشه است.

به گفته العاطفی امنیت بیشتر مناطق استان مأرب توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین می‌شود و این نیروها به محیط اطراف شهر مأرب رسیده و این شهر را محاصره کرده‌اند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن همچنین گفت که نفت یمن یک ثروت حاکمیتی و متعلق به ملت آن است و ما سلاح راهبردی برای مقابله با هر گونه تجاوز مستقیم یا غیرمستقیم علیه تأسیسات نفتی را داریم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ جان آوارگان یمنی گفت که ائتلاف متجاوز و عوامل آن از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

العاطفی درباره حضور نظامی انگلیس در المهره نیز گفت که حضور انگلیس در المهره اشغالگری و استعمار است و ما با همه متجاوزان به جزایر یمنی برخورده خواهیم کرد و تا بازپس‌گیری وجب به وجب مناطق اشغالی یمن هرگز آرام نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از دریانوردی جزء مسئولیت ماست، گفت که ریاض و ابوظبی از جامعه جهانی باج‌خواهی کرده و برای بین‌المللی کردن دریای سرخ و باب‌المندب تلاش می‌کنند.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن درباره تلاش امارات و عربستان سعودی برای گسترش نفوذ اسرائیل در تعدادی از جزایر یمن همانند سقطری و میون نیز گفت: ما اطلاعات زیادی در این خصوص داریم و تحولات مختلف را دنبال می‌کنیم و همانگونه که قبلا نیز گفتیم تا آزادی کامل اراضی یمن خواه جزایر، بنادر یا استان‌ها هرگز آرام نخواهیم گرفت و صهیونیست‌ها و صهیونیست‌زده‌ها در آینده منظور ما را درک خواهند کرد.

انتهای پیام/   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول