اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رمانی درباره یکی از شهدای نیروی انتظامی/ شاکر: یک سوم کار تمام شد

«محمد شاکر» در حال نگارش رمانی با محوریت «سرهنگ شهید علیرضا همایی فصیح» از افسران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، این اثر مبتنی بر زندگی واقعی اوست.

رمانی درباره یکی از شهدای نیروی انتظامی/ شاکر: یک سوم کار تمام شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات کتاب جمکران در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و با حمایت و همراهی کنگره شهدا استان قم، نگارش و تدوین  ۴۵ اثر با محوریت شهدا و رزمندگان قم را آغاز کرده است.

یکی از این شهدا که زندگی‌اش محور تولید اثر قرار گرفته «سرهنگ شهید علیرضا همایی فصیح» از افسران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است. در این راستا «محمد شاکر» رمانی را در حال نگارش است.

شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن اشاره به اینکه حدود سه سال با شرکت در کلاس‌های استاد بطحایی و کفاش در زمینه داستان به فعالیت داشتم، درباره اثر تألیفی خود و اینکه چرا این سوژه را برای نگارش انتخاب کرده ابراز داشت: شهید «همایی فصیح» شخصیت والایی دارند که متأسفانه به دلیل نبود اطلاعات کافی حق ایشان مجهول مانده، بنده هم با توجه به سابقه‌ای که در خدمت سربازی در نیروی انتظامی داشتم متوجه شدم بسیاری از حقایق در مورد این قشر بیان نشده و شاید به خاطر مسائل سازمانی بیان هم نشود، ولی سعی ما براین است که این حقایق مطرح شده تا حق مطلب در مورد این شهدا ادا شود. 

این مؤلف در بخش دیگر درباره ویژگی‌های اثر در حال نگارش، ابراز داشت: قالب طرح «رمان» است،زیرا درباره شهدای نیروی انتظامی رمان و اثر ادبیات داستانی بسیار کم تولید شده است. ضمن اینکه زندگی و فعالیت‌های شهید قابلیت رمان شدن را دارد. هر چند نگارش آن  زمان بر است اما بنا دارم در قالب رمان نوشته‌ها نزدیک به واقعیت زندگی شهید باشد.

شاکر در ادامه سخنانش به سختی‌ها،‌ چالش‌ها و شیرینی‌های نگارش این اثر اشاره کرد و بیان داشت: اولین چالش جلب اعتماد خانواده شهید پس از گذشت حدود ۸ ماه بود. چالش دوم رفع موانع سازمانی و عدم همراهی همکاران شهید بود که این موارد هم زمان بر است، اما چالش جدی نحوه شهادت ثبت شده با واقعیت بود، چراکه روایت‌ها متفاوتی نقل شده بود اما با همکاری فرزند شهید واقعیت مشخص شد. این باز شدن گره‌ها پس از گذشت زمان زیاد، جزء شیرینی‌های کار است و امید را دو چندان می‌کند.

وی در پایان یادآور شد، حدود یک سوم کار نوشته شده و تألیف ادامه داستان در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول