اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تقدیر از عکاسان برتر «زندگی کودکان در دوران کرونا»/ معرفی برنده چهارمین جایزه ویستا

برندگان مسابقه عکاسی خبری یونیسف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «زندگی کودکان در دوران کرونا» اعلام شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه عکس «جشنواره زندگی کودکان در دوران کرونا» از احمد بلباسی، عکاس خبری، برنده جایگاه نخست دومین دوره مسابقه عکاسی خبری مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر یونیسف ایران شد. این مجموعه شرایط زندگی کودکان در مناطق کم‌برخوردار حومه شهرهای بزرگ در اوایل شیوع همه‌گیری و نیز تلاش‌های کادر درمان برای کمک به آنها و جلوگیری از شیوع بیماری در این مناطق را به تصویر کشیده است.

چهار مجموعه تصویری دیگر از عکاسان خبری کشورمان در جایگاه‌های دوم تا پنجم این مسابقه با عنوان «زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا» قرار گرفتند که در سال ۱۴۰۰ و همزمان با هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس یونیسف برگزار شد.

هدف از این مسابقه که به عنوان بخشی از همکاری مشترک بین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف برگزار شد، ترویج بازنمایی اخلاق کودکان در عکاسی خبری و تأکید بر اهمیت داستان‌گویی تصویری در حمایت‌یابی برای مسائل کودکان است.

 

 

هیأت داوران متشکل از عکاسان برجسته ایرانی و همچنین کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یونیسف پس از بررسی آثار متعدد دریافتی از اقصی‌نقاط کشور، نفرات زیر را به عنوان برندگان نهایی اعلام کردند:

۱ـ احمد بلباسی،‌ برای مجموعه تصویری «جشنواره زندگی کودکان در دوران همه‌گیری کرونا»، برنده یک دستگاه دوربین حرفه‌ای عکاسی، لوح تقدیر و تندیس.
۲ـ حامد کوچاری، برای مجموعه تصویری «یک تکه آزادی بر پشت‌بام» که روایت زندگی کودکان در دوران قرنطینه است و اینکه چگونه کودکان و خانواده‌های آنها به پشت‌بام آپارتمان‌های‌شان می‌روند تا از محدودیت‌ها و رخوت قرنطینه بگریزند و از این فضا برای بازی،‌ اسکیت، بادبادک‌بازی، ‌ورزش یا کاشت گیاهان استفاده کنند، برنده یک دستگاه تلفن هوشمند و لوح تقدیر.
۳ـ سجاد صفری برای مجموعه تصویری «رها»، روایت زندگی روزانه یک دختربچه به نام رها و والدینش در روزهای ابتدایی شیوع کرونا و تعطیلی‌های عمومی،‌ زمانی که وی مجبور بود در خانه مانده و مهدکودکش تعطیل بود و اینکه چگونه این دختر در اتاق خودش بازی می‌کرد،‌ برنده یک دستگاه تلفن هوشمند و لوح تقدیر.
۴ـ حسن شیروانی برای مجموعه تصویری «رویای دور»، روایت کودکان در مناطق کم‌برخوردار روستایی در جنوب شرقی ایران در دوران همه‌گیری که آرزوهای آنها برای آینده‌شان را به تصویر کشیده است،‌ برنده یک دستگاه هارد اکسترنال و لوح تقدیر.
۵ـ مهدیه کرمانی، برای مجموعه تصویری «در آرزوی پارالمپیک»، روایت یک پسربچه دارای معلولیت که علی‌رغم چالش‌ها با حمایت‌های خانواده‌اش به سختی در تلاش است تا تمرین‌های خودش را به امید راهیابی به بازی‌های پارالمپیک در بزرگسالی،‌ ادامه می‌دهد، برنده یک دستگاه هارد اکسترنال و لوح تقدیر.

تمام این مجموعه عکس‌ها در وب‌سایت یونیسف ایران منتشر شده‌اند.

 

* معرفی برنده چهارمین جایزه ویستا

چهارمین دوره جایزه هنر معاصر ویستا با محوریت ایده هنر با معرفی علیرضا خسروآبادی به عنوان برنده ۳۰ میلیون تومانی در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان داد.

در این مراسم پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا گفت: ایده رکن مهم آفرینش اثری هنری است که کم‌تر بدان توجه می‌شود، و ما قصد داریم با استمرار برپایی این جایزه به این مهم نور بتابانیم.

در چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی ویستا تعداد ۱۲۶ طرح ارائه شده از ۲۴۱  هنرمند مورد بررسی قرار گرفتند. از این میان تعدادِ ۱۸ طرح از ۲۰ هنرمند برای مصاحبه به مرحله‌ی دوم دعوت گردیدند. در نهایت ۱۱ طرح از  ۱۳ هنرمند به مرحله‌ی نهایی و برگزاری نمایشگاه منتخبین راه یافتند.

هیأت داوران چهارمین جایزه هنر معاصر ویستا بخاطر رسیدن به زبانی تعاملی در ارتباط فعال با محیط و ارائه‌ی روایتی تاریخی اجتماعی با زبانی به دور از کلیشه‌های سمبلیک، جایزه این دوره را تقدیم می‌دارد به آقای علیرضا خسرو آبادی برای اثر سه مجسمه ده دقیقه‌ای.

همچنین ایده منتخب از نگاه تماشاگران به «شاخ آفریقا» اثر آگرین لطف‌اله‌زاده و فائزه خان‌محمدی و ایده منتخب رای‌گیری آنلاین (اینستاگرام) طرح «گلوله سبز» اثر نرگس فراهانی اعلام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول