اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آمار نگران کننده درخواست مهاجرت پزشکان/ اصلاح ساختار بدون نظام ارجاع و سامانه الکترونیک میسر نمی‌شود

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی گفت: وظیفه نظام پزشکی حمایت از مردم در برابر کاستی‌ها و مراقبت و رعایت اخلاق در درون حرفه پزشکی است.

آمار نگران کننده درخواست مهاجرت پزشکان/ اصلاح ساختار بدون نظام ارجاع و سامانه الکترونیک میسر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از جامعه خدوم پزشکی و تکریم و معارفه روسای کل سازمان نظام پزشکی دقایقی پیش در مرکز همایش های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر بهداشت، دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و برخی از پزشکان و مدیران نظام پزشکی کشور آغاز شد.

براساس این گزارش، محمدرضا ظفرقندی رئیس سابق نظام پزشکی در این مراسم گفت: وظیفه نظام پزشکی حمایت از مردم در برابر کاستی‌ها و مراقبت و رعایت اخلاق در درون حرفه پزشکی است.

وی افزود: جامعه پزشکی نقش مهمی را در دفاع مقدس ایفا کرده است و به درستی همگان به این نقش آگاه بوده و امروز می بینیم پزشکان جان خود و خانواده های خود را به خطر انداخته تا بتواند در برابر کرونا مقابله کنند و در این راه پزشکان و پرستاران و کادر درمان بسیاری به شهادت رسیدند.

ظفرقندی افزود: دو اثر و یادگار دوره گذشته سازمان نظام پزشکی یکی پرداختن به مقوله مهم اخلاق حرفه‌ای در نظر و عمل در تدوین آیین نامه کتاب و مصوبات و در اجرا و سازماندهی و رعایت اخلاق پزشکی توسط همکاران و دیگری ثبت خدمات ماندگار جامعه پزشکی در عرصه و بحران کرونا با استعانت از هنر و ادب در قاب ده جلد اثر فاخر بوده است.

رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد : وظیفه قانونی و مهم سازمان نظام پزشکی حمایت و صیانت از حرفه مندان در مقابل مشکلات و کاستی های بیرونی و مراقبت و تاکید بر رعایت اخلاق در درون حرفه است.

وی ادامه داد : اصلاح امور سلامت در شرایط امروز ایران به سامانه سه ضلع متصل و مرتبط با ساختار صحیح، اقتصاد سلامت و نیروی انسانی استوار است. اصلاح ساختار، بدون نظام ارجاع و سامانه الکترونیک میسر نمی‌شود در اقتصاد سلامت تقویت و تعمیق بیمه ها محاسبه و پرداخت هزینه تمام شده و واقعی خدمات و کاهش پرداخت مردم چاره کار است و امروز بحث مشکلات نیروی انسانی معضل اصلی و دغدغه دلسوزان پزشکی کشور است که از آغاز راه تا سرانجام مسیر با چالش‌های متعددی روبه رو است.

ظفرقندی گفت: شکوفایی جوانان فرهیخته در هر ملتی به امید و عدالت است و وقتی جوانی در آغاز راه با رتبه دورقمی کنکور در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته نمی‌شود و فردی با رتبه چند هزار به همین دانشگاه راه می یابد نه امیدی به آینده می ماند و نه عدالتی بر جا باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد‌: سختی‌های راه، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و تعهدات گوناگون و متعدد قانونی و غیر قانونی در پایان این مسیر دشوار، شوق خدمت را زایل و میل به مهاجرت را در پزشکی افزایش می دهد.

ظفرقندی گفت: آمار درخواست گود استندینگ از سازمان نظام پزشکی به منظور مهاجرت آماری ناخوشایند و نگران‌کننده و نشانگر شرایط نامناسبی است که به جای پاک کردن صورت مسئله باید بیان شود و برای آن چاره اندیشید که البته به شرط نگرش علمی و داشتن گوش شنوا برای نصایح مصلحان و با کمی سعه صدر، چاره مناسب و راهکار حفظ این سرمایه های گرانقدر ملت وجود دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول