اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

روز قم روز بازخوانی و تقویت هویت قم است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه نامگذاری شهرها اهداف مختلفی دارد، گفت: دستاورد اصلی این نامگذاری پرداختن به هویت شهر قم است که در این ایام بازخوانی و تقویت می شود و در کل تمام برنامه‌هایی که در طول سال انجام می شود باید معطوف به حرم حضرت معصومه(س) باشد.

روز قم روز بازخوانی و تقویت هویت قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مصطفی ملایی در نشست رسانه ای روز قم که امروز در سالن رضوان شهرداری برگزار شد با اشاره به اینکه شهرها بر اساس مبانی ارزشی خود اقدام به نامگذاری روز شهرشان را انجام می دهند، اظهار کرد: در شهر قم ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر روز قم نامگذاری شد و سازمان فرهنگی هنری و روابط عمومی شهرداری قم زحمات زیادی را برای بزرگداشت این روز عهده دار شدند.

وی با اشاره به اینکه هر برنامه و تحولی که در شهر قم اجرایی شود به برکت و حول محور حضرت معصومه(س) است، ابراز کرد: بخش محوری و اساسی شهر قم وجود بارگاه حضرت معصومه(س) است و روز قم به برکت ورود این حضرت به قم رقم خورده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه نامگذاری شهرها اهداف مختلفی را دارد، گفت: دستاور اصلی این نامگذاری پرداختن به هویت شهر قم است که در این ایام بازخوانی و  تقویت می شود و در کل تمام برنامه‌هایی که در طول سال انجام می شود باید معطوف به حرم حضرت معصومه(س) باشد.

ملایی با بیان اینکه  وجود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) باعث تشکیل حوزه علمیه، موسسات فرهنگی و پایه گذاری انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: وجود این حضرت در قم مبدا بسیاری از تحولات در قم است و باید به این نکته نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات زنان، حجاب و عفاف، زیارت، گردشگری، زیرساخت‌های تفرجگاهی و ... از مولفه‌های روز قم است، گفت: از دیگر مولفه روز قم شادی و نشاط بخشی به شهر است که شهرداری در برنامه های خود به این بخش به صورت ویژه پرداخته است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: پرچم روز قم را حرم مطهر، شورای شهر و شهرداری بلند کردند ولی سایر دستگاه‌های استان نیز باید پای کار روز قم بیایند و برنامه های ویژه ای را در این روز به اجرا برسانند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول