اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رئیس قوه قضائیه: خوزستان را باید به عنوان یک مسئله مهم ملی دید

رئیس قوه قضائیه گفت: ما باید استان خوزستان را بصورت ویژه و به عنوان مسئله مهم ملی ببینیم و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه: خوزستان را باید به عنوان یک مسئله مهم ملی دید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات خوزستان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در بدو ورود به استان گوشه‌ای از استان از آنچه در زمان جنگ رخ داده را دیدم و برخی از خاطرات زنده شدند.

وی افزود: به تعبیری 16 هزار و به عبارتی ۲۰ و چند هزار شهید از این استان و بیش از 30 هزار جانباز نه تنها در زمان دفاع مقدس  بلکه از ابتدای انقلاب تاکنون، چه در زمان دفاع مقدس و چه به دست جنایتکاران تروریست، در راه اسلام شهید شدند.

رئیس قوه قضاییه گفت: هر انسانی این فداکاری‌ها را ببیند از یک طرف احساس مسؤولیت بسیار سنگینی روی دوش خود می‌کند و از طرف دیگر احساس شرمندگی در مقابل مردم دارد.

اژه‌ای خطاب به قضات و مسؤولان استان، بیان کرد: امروز همه مسوولان مصمم هستند تا با نهایت دلسوزی و تلاش، مسائل را مدیریت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای خوزستان و مشکلاتی که وجود دارد، عنوان کرد: این سوال برای ما پیش می‌آید که چرا استانی با این ظرفیت‌ها باید مشکلات در آن استمرار داشته باشند.

نگاه ملی به استان خوزستان 

اژه‌ای گفت: ما باید استان خوزستان را بصورت ویژه و به عنوان مساله مهم ملی ببینیم و مورد تجریه و تحلیل قرار دهیم. استان خوزستان دارای سابقه بلند تاریخی است و در طول تاریخ یعنی بیش از یکهزار و 200 سال پیش محل امن انتشار مکتب ائمه بود.

وی افزود: خوزستان جایی بود که در مقاطع مختلف بهترین دفاع‌ها را در مقابل هجمه‌های بیرونی چه از لحاظ سیاسی، فکری، عقیدتی، نظامی و... را داشته است.

اژه‌ای با اشاره به خسارتهایی که برخی روستاهای استان در زمان دفاع مقدس دیده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر اینکه در این شرایط زندگی خود را از دست داده و عزیزانشان شهید و یا جانباز نیز شدند.

 وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های مادی و خدادادی استان و مشکلاتی که مسائل زیست محیطی ایجاد کرده‌اند، بیان کرد: ما به جای استفاده از این نعمت‌ها داریم رنج می‌بریم و این مواهب الهی که باید در جهت رفاه و گشایش زندگی مردم باشند تبدیل به گرفتاری شده‌اند.

اژه‌ای گفت: تقریباً تمام مدیران یا اکثر مدیران عالی قوه قضاییه در استان حاضر شدند و هر کدام به سمت جایی راهی شدند تا علاوه  بر دریافت گزارشاتی از استان مسائل را از نزدیک با چشم خود ببیند و با گوش خود بشنوند.

وی با بیان اینکه دیدن و شنیدن بسیار متفاوت‌تر از گزارشات روی کاغذ است، افزود: مسائل استان خوزستان را جمع بندی خواهیم کرد و برای آنچه که مربوط به قوه قضاییه است راه حلی مشخص و پیدا خواهد شد.

اژه‌ای با بیان اینکه بنده در جریان مسائل مردم هستم، عنوان کرد: شاید در طول شبانه روز 500 پیامک دریافت می‌کنم که حدود 300تای آنها را می‌خوانم.

رئیس قوه قضائیه گفت: با تمام مشکلات و گرفتاری‌هایی که وجود دارد به ندای امام و رهبرمان گوش دهیم که این به معنی صبر و استقامت در برابر مشکلات است. مشکلات نباید سبب شوند ما به سمت مسیری غیر از آنچه مسیر خداوند، شهدا و جانبازان و ایثارگران است، حرکت کنیم.

اژه‌ای افزود: امروز به شدت شیطان و شیطان صفتان دنبال این هستند که صبر ما و شما را لبریز کنند و در زبان و عمل کاری کنند که  در شان جایگاه قوه  قضاییه برخورد نکنیم.

وی با تاکید بر انضباط در امور، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از امور دچار اختلال شدند و تنها دستگاه‌هایی که به ناچار بیشترین حضور را در محل کار داشتند و ناگزیر به خدمت رسانی برای مردم بودند، دستگاه‌های قوه قضاییه بود.

برخی کارکنان خوزستان با تاخیر در محل کار حاضر می‌شوند

اژه‌ای خطاب به استاندار خوزستان، افزود: در برخی دستگاه‌ها هم کارمندان ساعت از  9 صبح گذشته اما سرکار خود حاضر نشدند که انتظار می‌رود این موارد رعایت شود چرا که این نکات به فعالیت آن‌ها برکت می‌دهد.

وی گفت: ما خودمان را مدیون به مردم می‌دانیم و خدمت به مردم را عبادت و معروف بزرگ بدانیم برخورد خوب با مردم را یک امر واجب بدانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول