اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امکان تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا در اصفهان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: امکان تزریق روزانه حدود ۱۵۰ هزار دز واکسن در استان اصفهان وجود دارد اما روزانه ۶۰ هزار نفر مراجعه می‌کنند.

امکان تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، شاهین شیرانی عصر امروز در حاشیه بازدید از  بیمارستان امام حسین گلپایگان و آیت‌الله گلپایگانی گوگد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با گذشت سال‌های متوالی از بهره‌برداری بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی، اما از حیث کمبود تجهیزات و امکانات و پزشک متخصص مشکلاتی دارد که امیدواریم با کمک خیرین و اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته از قبل استانداردسازی و رفع مشکلات و نواقص شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به کمبود پزشک در استان اصفهان و گلپایگان، گفت: هر سال توزیع پزشک متخصص به استان‌های کشور از سوی وزارت بهداشت و درمان طبق  آمار فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و براساس سهمیه‌بندی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال تاکنون پزشک متخصص به استان‌‌ها توزیع نشده است و در صورت توزیع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس شاخصه‌های مختلف به شهرستان‌ها پزشک متخصص توزیع می‌کند.

شیرانی با اشاره به نبود پزشک شیمی درمانی در گلپایگان، گفت: اگر امسال وزارت بهداشت و درمان به استان اصفهان پزشک فوق تخصص آنکولوژی و خون توزیع کند، شرایطی برای حضور پرشک متخصص در گلپایگان فراهم خواهیم کرد تا نیاز نباشد مردم به مرکز استان مراجعه کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به پوشش بیش از  ۸۰ درصدی واکسن کرونا در گلپایگان و خوانسار، گفت: واکسن احتمال مبتلا شدن به بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

وی افزود:امکان تزریق روزانه حدود ۱۵۰ هزار دز واکسن در استان اصفهان وجود دارد اما روزانه ۶۰ هزار نفر مراجعه می‌کنند.

شیرانی از تحویل یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام حسین گلپایگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خرید و یا توزیع آمبولانس از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود اما روند نوسازی و بهسازی آمبولانس‌ها در استان اصفهان انجام پذیر است.

در ادامه سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته از سوی دولت دوازدهم برای بیمارستان ایت الله گلپایگانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، گفت: با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در یک پروسه قانونی این اعتبار صرف تأمین تجهیزات و بروز رسانی این بیمارستان می‌شود تا به مردم منطقه خدمات بهتری ارائه کند.

انتهای پیام/63071/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول