اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

امام جمعه بابل: سازمان پدافند غیرعامل باید با قوت جلوی حملات سایبری را بگیرد

خطیب جمعه بابل با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل باید با قوت جلوی حملات سایبری را بگیرد گفت: شایسته است سازمان پدافند غیرعامل گسترده‌تر، عمیق‌تر، مسلط تر از خود داشته باشد تا دشمن نتواند اختلال به‌وجود بیاورد.

امام جمعه بابل: سازمان پدافند غیرعامل باید با قوت جلوی حملات سایبری را بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام مجتبی‌ روحانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابل اظهار کرد: آفرین بر شما نمازگزاران جمعه که مشمول کلام ائمه هستید. امام صادق (ع) فرمود هیچ کسی نیست که قدمی به سوی نمازجمعه بردارد مگر اینکه خداوند بدنش را بر آتش جهنم حرام کند.

 وی با بیان اینکه شهید فهمیده نوجوان شهید دفاع مقدس است که در نوجوانی اوج ایثار و عظمت را نشان داد، خاطرنشان کرد: شهید فهمیده اقتدار دشمن را با انفجار نارنجک در زیر تانک زیر سوال برد، این‌ها صحنه‌های پرفروزی است، امام راحل این نوجوان را الگوی نوجوانان و رهبر ما نامید.

خطیب جمعه بابل بیان کرد: سالروز ۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز را در در پیش رو داریم، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مهمترین جلوه در جمهوری اسلامی است، امام عزیز ما این حرکت را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول نامید اما الان برخی عناصر خودفروخته ناراحت از این تسخیر و استکبارستیزی هستند.

این مسؤول ادامه داد: برخی می‌گویند ما نباید با دنیا قطع رابطه کنیم، درست است که نظام اسلامی همواره سعی می کند ارتباطات خود را با همسایگان برقرار کند اما هیچ وقت نمی‌خواهیم به خاطر این ارتباطات، مبارزه با استکبار را از دست بدهیم،ما هرچه فریاد داریم باید بر سر آمریکا و ایادی اش بکشیم،روح حاکم بر انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار جهانی است و موجب شد شاه فکر کند امام خمینی را با تبعید می‌تواند از یاد مردم دور کند اما امام تا آخرین قدم به مبارزه برخاست و یادش در قلوب مردم بود.

روحانی اضافه کرد: این استکبارستیزی بود که موجب تسخیر لانه جاسوسی، شهادت دانش‌آموزان ما، تبعید امام راحل و رفتن شاه از کشور شد، دردی که امروز جامعه جهانی می‌کشد از همین استکبارجهانی است که برای ملت های دیگر مشکلات متعددی را فراهم کرد، تنها دوای استکبار، شعار مرگ بر آمریکا است.

وی یادآور شد: مشکلی که از سه‌شنبه گذشته در کشور ما پیش آمد بر می‌گردد به طرحی که چند هفته قبل در نمازجمعه مطرح کردم و آن طرح هزار ضربه چاقو است که از سوی نفتالی بنت طراحی شد و می‌گوید حال که ما نمی‌توانیم نظام اسلامی را شکست دهیم باید با ضربات متعدد در داخل کشور و در مرزهای ایران، او را از پای در بیاوریم، جای تاسف است که در مانور هوایی اسرائیل، نیروهای امارات هم شرکت کردند و قرار شد یک مانور در خاک امارات برگزار کنند، اسرائیل می‌گوید مخاطب این طرح جامعه متوسط شهری است که اختلال در رفاه آنها به‌وجود بیاورد و آنها را به خیابان بکشانند. 

امام جمعه بابل ادامه داد: تلاش دشمن این است که از هر فرصتی استفاده کند تا این ضربه چاقو را به کشور بزند و به ویژه در آبان ماه مجددا زمینه تحریک مردم را به‌وجود بیاورد، این‌ها صحنه‌هایی است که دشمن اگر اختلال ایجاد می کند، یک خدمت هم به ما می‌کند و اینکه نقاط ضعف را به ما نشان می‌دهد، این نواقص در دولت قبل تذکر داده شد اما رفع نشد،این امور باعث شود مسؤولان این روزنه‌ها را ببندند،

خطیب جمعه بابل با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل باید با قوت جلوی حملات سایبری را بگیرد گفت: شایسته است سازمان پدافند غیرعامل گسترده‌تر، عمیق‌تر، مسلط تر از خود داشته باشد تا دشمن نتواند اختلال به‌وجود بیاورد. از اقدامات ریاست جمهور که با حرکات و حضور میدانی خود مایه آرامشی شد و با رفتن به پمپ بنزین و بازدید ناگهانی از وزارت نفت اقدامات دشمن را خنثی کرد. دشمن بداند که مردم ایران آبدیده شدند، اگر ده‌ها ضربه هم خدای ناکرده بزنند، کوچکترین اختلالی در نظام اسلامی نمی‌توانند به وجود بیاورند.

*امام جمعه سرخ‌رود: رعایت عدالت و صداقت معیار فعالیت در فضای مجازی باشد

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده امام جمعه سرخ‌رود نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با مهمانان کنفرانس اسلامی، به بیان نکات مهمی پیرامون مسئله وحدت پرداختند و فرمودند " وحدت یک امر اصولی است، نه یک امر تاکتیکی و اتحاد مسلمانان یک فریضه قطعی قرآنی است".

وی افزود: متاسفانه بخشی از بدنه انقلابی و مذهبی جامعه بیانات صریح رهبر انقلاب‌ را تفسیر به رای کرده و به نوعی از زیر بار تمکین به منویات رهبر انقلاب‌ شانه خالی می‌کنند؛ این تفسیر به رأی ها در موضوعات مختلف همچون کرونا، واکسیناسیون و مسئله وحدت، همان لغزش در ولایت پذیری است که در این چند وقت بیشتر خود را نشان داد.

تقی زاده خاطر نشان کرد: رهبری صراحتا مسئله وحدت را یک مسئله اصولی دانستند که تخطی از آن باعث خسارات جبران ناپذیر می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: امام خامنه ای انفجارهای افغانستان را نتیجه همین اختلاف افکنی‌ها با عاملیت آمریکا دانستند که مسئله شیعه و سنی را در ادبیات سیاسی خود وارد کرده‌اند، در حالی که آنها با اصل اسلام مخالفند و امروز علمای اسلام، با هر مذهبی باید عمیقا این مسئله را درک کنند که هدف آمریکا از شیعه و سنی کردن، تنها اختلاف افکنی و ایجاد فتنه است و نمونه بارز آن نیز ایجاد یک گروه افراطی و تکفیری به نام داعش است که به جان جهان اسلام انداختند تا بتوانند به مقاصد پلید خود برسند.

امام جمعه سرخ‌رود تاکیدکرد: جهان اسلام برای رهایی از فتنه‌‌ها باید کاملا هوشیار باشد تا در دام این فتنه‌‌ها نیفتد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص جامعیت دین مبین اسلام، قدرت‌‌های دنیا سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند که دلیل این کار کاملا سیاسی است. آنها از قدرت گرفتن اسلام و استکبار ستیزی آن هراس دارند و ایشان تأکید کردند که باید حق جامعیت اسلام را ادا کرد، اولا باید نظر اسلام در عرصه‌های مختلف را تبین کرد و بعد آن را تحقق بخشید.

تقی زاده به موضوع فلسطین در بیانات رهبری اشاره و عنوان کرد:مقام معظم رهبری شاخص عمده‌ اتحاد مسلمین را مسئله فلسطین دانستند که اگر تحقق پیدا کند، قطعا به بهترین وجه ممکن حل خواهد شد. ایشان همچنین اشاره‌ای به عادی سازی رابطه برخی دولت های مرتجع منطقه‌ با رژیم غاصب صهیونیستی داشتند و آن را خطا و گناهی بزرگ دانسته و تاکید کردند که این حرکت ضد وحدت باید جبران شود.

این مسؤول درباره فضای مجازی نیز سخن گفت و افزود: آن هایی که با این فضا سر‌و‌کار دارند و آن‌هایی که این فضا را در اختیار دارند باید کاملا مراقبت داشته باشند و معیار فعالیت در این فضا باید عدالت و صداقت باشد، و توجه شود که خصومت های شخصی نباید ما را از مسیر عدالت و انصاف خارج کند.

امام جمعه سرخ‌رود به حمله سایبری در سیستم سوخت رسانی کشور اشاره و بیان کرد: هدف آنها ایجاد اختلال، فتنه و آشوبی همانند قضایای آبان ۹۸ بود که الحمدالله با هوشیاری مردم و اطلاع‌رسانی مناسب و همچنین رفتار شایسته مسئوولین، این فتنه‌ در نطفه خفه شد.

*سیستم‌های امنیتی و حفاظتی کشور به‌روز شود

حجت‌الاسلام تقی زاده تاکید کرد: قطعا در پشت این فتنه‌‌ها استکبار و رژیم منحوس صهیونیست قرار دارد و آنها هرگز جرات آن را ندارند که رودرو با ایران تقابل کنند، برای همین به حرکات مذبوحانه‌ای مانند ترور، خرابکاری و ایجاد اختلاف بین همسایگان دست می‌زنند.

وی ابراز کرد: مسؤولان امر در وهله اول باید آمادگی خود را در برابر این حرکات حفظ کرده و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی خود را کاملا به روز کنند تا کشور از این آسیب‌ها در امان بماند و در وهله بعدی هم باید جواب قاطع و دندان‌شکنی به این فتنه‌‌ها داده شود تا دشمن به خود اجازه چنین رفتارهایی را ندهد؛ زیرا دشمنی دشمنان ما ذاتی است و این دشمنی تا زمانی که انقلاب‌ اسلامی باشد باقی خواهد ماند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: از یک طرف از مذاکره‌ و تعامل دم می‌زنند و از طرف دیگر مشغول فتنه‌ سازی هستند. امروز مذاکرات دوباره در حال شکل‌گیری است که مسؤولان امر باید هوشیار باشند و حقوق حقه جمهوری اسلامی نیز باید کاملا در نظر گرفته شود. قدمی نباید عقب نشینی کرد و به این مورد باید توجه داشت که آنها هرگز خواهان پیشرفت کشور نیستند.

وی افزود: الحمدالله دولت فعلی به این موضوع بارها اشاره کرده که پیشرفت، اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد و تمرکز آن بر توانمندی‌های بی‌شمار داخلی است و جا دارد به این موضوع هم اشاره ای شود که در کنار بعضی طیف‌های سیاسی که به نوعی وابسته به غرب هستند برخی بدنه انقلابی و مذهبی جامعه هم با بعضی رفتارها در فضای سیاسی کشور موج امیدی که در جامعه ایجاد شده را کند و دولت را درگیر حواشی می‌کنند.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: باید توجه داشت که دولت در بسیاری از زمینه ها، زمین سوخته را تحویل گرفت. از خزانه خالی گرفته تا تورم افسار گسیخته و...عقل و انصاف ایجاب می‌کند که برای حل این موارد دولت نیازمند زمان‌ کافی و مناسب است و باید با برنامه و عقلانیت و کار جهادی این مسائل حل و فصل شود.

تقی زاده در پایان تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دولت را قابل تقدیر دانست و افزود: اگرچه ممکن است بعضی کاستی‌ها وجود داشته باشد اما ما به بهبود وضعیت در تمام زمینه ها بسیار امیدواریم. انتظار بی مورد و زیاده، خارج از عقل و انصاف است و مسؤولان باید وضعیت جامعه را تبیین کنند و مردم و تمام ارگان های دارای قدرت باید پای کار بیایند و مشکلات و موانع را مرتفع کنند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول