اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس مازندران| از انهدام باند شرکت های هرمی تا توقیف خودروی حامل برنج قاچاق

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری یک شرکت هرمی و دستگیری ۱۹ عضو آن در ساری خبر داد.

بسته خبری پلیس مازندران| از انهدام باند شرکت های هرمی تا توقیف خودروی حامل برنج قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی قیصری طی گفت‌وگویی  از انهدام باند کلاهبرداری یک شرکت هرمی و دستگیری ۱۹ عضو آن در ساری خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با شرکت‌های هرمی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز در سطح استان، با اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده فعالیت یک شرکت هرمی برای پلیس محرز شد و موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده و کنترل نامحسوس و تحقیقات در زمینه فعالیت‌های شرکت مذکور، محل فعالیت اعضای این باند در یک ساختمان مسکونی در شهر ساری شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و ۱۷ نفر از اعضای این شرکت هرمی به همراه ۲ سرشاخه اصلی شرکت را دستگیر کردند، ادامه داد: افراد دستگیر شده در حال آموزش و پرزنت بودند که همگی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ که در امور شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت به پلیس آگاهی دلالت شدند.

قیصری تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی و بازجویی فنی مشخص شد تعداد دو نفر از افراد دستگیر شده که در این اداره دارای سابقه و پرونده کلاهبرداری تحت رسیدگی بوده است که با کمک لیدر و سرشاخه اصلی از تهران اقدام به فعالیت می‌کردند.

وی در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: علیرغم هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه اینگونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب جوانانی هستیم که دارایی خود را در شرکت‌های هرمی نابود می‌کنند.

رفع تصرف ۷۵ میلیاردی اراضی ملی در رامسر 

سیدجلیل نبوی فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از خلع ید بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از جنگلها و اراضی منابع طبیعی، ماموران کلانتری ۱۱ پس از کسب خبر مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز در یکی از روستارهای شهرستان رامسر، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این فرد سودجو و فرصت طلب، اقدام به دیوارکشی، فنس کشی و ساخت بنا در داخل اراضی ملی و طبیعی کردند، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همراهی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رامسر مانع ادامه تصرف اراضی ملی به دست فرصت طلبان شدند.

فرمانده انتظامی رامسر با اشاره به آزاد سازی یک هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی در این عملیات، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

*خودروی حامل برنج قاچاق در بهشهر توقیف شد 

حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف خودروی نیسان حامل ۱۴۰۰ کیلوگرم برنج قاچاق به ارزش ۶۳۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۱ در اجرای طرح پیشگیرانه و حین کنترل خودروهای عبوری، به یک خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن یک تن و ۴۰۰ کیلو گرم برنج قاچاق فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی بهشهر با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق توسط کارشناسان ۶۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: راننده خودرو با تشکیل پرونده ، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عنایتی گنجی با بیان اینکه خودروی مورد نظر به پارکینگ منتقل شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار درخصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

*کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق در نور 

علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد حین گشت زنی یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر ۸ تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد.

داداش تبار تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور ضمن تشکر از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول