اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پایش و مانع‌زدایی ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی در کردستان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه امسال ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی در استان مانع زدایی خواهند شد افزود: رتبه استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

پایش و مانع‌زدایی ۴۰۰ واحد صنعتی و معدنی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی مهتابانی در جلسه قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید که امروز در سالن فرماندهی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اینکه هدف سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است، اظهار کرد: تشکیل قرارگاه پیشرفت و مانع‌زدایی و جهش تولید در استان با هدف همکاری و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد جهش تولید مضاعف در سطح استان کردستان است.

مهتابانی با بیان اینکه این قرارگاه می تواند در بخش های حاکمیتی و‌ حکومتی و‌ مانع زدایی مثمرثمر باشد گفت: اعضای این قرارگاه  از مدیران دستگاه‌های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پایش ۳۵۰ واحد صنعتی در کردستان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال قرار است ۳۵۰ واحد صنعتی و ۵۰ واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.

وی در ادامه به شاخص‌های کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: کشور ایران در فضای کسب و کار ۲.۳۴ درصد ارتقاء یافته ولی با این وجود رتبه کشور از میان ۱۹۰ کشور از جایگاه ۱۲۴ به رتبه ۱۲۸ تنزل پیدا کرده است.

مهتابانی بیان کرد: استان کردستان در فضای کسب و کار در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد که جایگاه مناسبی برای استان نیست.

وی اظهار داشت: علارغم تمام فعالیت‌های صورت گرفته به نظر می رسد کارآفرینان در بخش صنعت معدن با تامین نیازهای اولیه خود از جمله زمین و‌ سایر خدمات با مشکل مواجه بوده‌اند.

مهتاباتی با بیان اینکه وجود قوانین دست و پاگیر دست تولید را بسته است افزود: در همین راستا باید آسیب شناسی‌های لازم انجام شود تا سرمایه‌گذار از نیازهای اولیه برخوردار شود.

وی به مشکلات پیشروی سرمایه‌گذاران در استان اشاره کرد و گفت: وجود معارضین محلی و مراحل واگذاری اراضی ملی و نبود سهمیه خاص در بخش صنعت و معدن از جمله مشکلات اصلی سرمایه‌گذاران در این استان است.

ضرورت تامین سوخت لازم واحدهای صنعتی و معدنی

مهتابانی به تامین سوخت لازم واحدهای صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: باید از سوخت جایگزین یعنی گاز طبیعی به جای گازوئیل در واحدهای استان استفاده کرد در حال حاضر در این زمینه در بخش صنعت با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و رونق اقتصادی در استان کردستان از طریق احیا واحدهای صنعتی و‌ مانع‌زدایی از این واحدها صورت می‌گیرد افزود: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۲۸۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

تثبیت و ایجاد اشتغال ۴۰۰ شغل نفر در واحدهای معدنی

وی در ادامه به هدف‌گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می‌کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای ۴۰۰ نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان  افزود: در همین راستا قرار است برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان اشتغالزایی شود.

مهتابانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۴ واحد غیرفعال و‌ راکد در سطح استان وجود دارد که باید مانع زدایی‌های لازم انجام شود تا به چرخه تولید بازگردند.

نیازمند جهش تولید در بخش صنعت و معدن هستیم 

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک جهش تولید در بخش صنعت و معدن هستیم گفت: باید با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید در استان از خام فروشی در استان جلوگیری کنیم. 

سرهنگ مهتابانی  با بیان اینکه برای معیشت مردم  و بهبود وضعیت مردم باید گام های اساسی برداشته شود افزود: با ایجاد اشتغال میتواند به امنیت پایدار در کشور و استان دست یافت.

در ادامه این جلسه مشکلات  و مانع‌زدایی دو واحد صنعتی بستنی عسل واحد معدنی سنگ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول