اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ابعاد مختلف در طرح «جوانی جمعیت» لحاظ شده است/ تحکیم نهاد خانواده محور مهم طرح

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مربوط به خانواده و جمعیت مسئله‌ای چندبعدی و وابسته به زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است که مشوق‌هایی از قبیل تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط‌جنین، سیاست‌گذاری عمومی جمعیت و درنهایت درمان ناباروری در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته‌شده است.

ابعاد مختلف در طرح «جوانی جمعیت» لحاظ شده است/ تحکیم نهاد خانواده محور مهم طرح

پروین صالحی مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، با بیان اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نشست روز گذشته شورای نگهبان به تائید رسید، اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تائید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و فردا از سوی رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

دبیر کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مشوق‌هایی از قبیل تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط‌جنین، سیاست‌گذاری عمومی جمعیت و درنهایت درمان ناباروری در این طرح در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طرح نسبتاً جامعی است که به معنای واقعی از جوانی، ارتقای پویندگی و بالندگی جمعیت حمایت می‌کند؛ این طرح دوستدار خانواده است و از زوجینی که تصمیم به فرزندآوری دارند، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

صالحی مبارکه تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که در بحث حمایت از خانواده خواستار انجام اقداماتی هستند اما این کار معطل‌مانده بود و تلاش نمایندگان بر این است که در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری طوری تدبیر شود که جامعه بیش از دهه‌های اخیر دوستدار فرزندآوری و تشکیل خانواده باشد و خانواده کماکان محوریت خود را به‌عنوان مهم ترین جزء تشکیل‌دهنده جامعه ایرانی و اسلامی حفظ کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان بر این باور هستند که مسائل مربوط به خانواده و جمعیت مسأله‌ای چندبعدی و وابسته به زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است؛ مجلس به‌طور شفاف به دنبال آن است که حمایت لازم را از خانواده‌هایی که عدم وجود تسهیلات و حمایت‌های کافی مانع تحقق خواست آن‌ها برای فرزند آوری شده است، پیش‌بینی کند.

وی تأکید کرد: در این طرح تلاش شده است که با پیش‌بینی حمایت‌های لازم خواسته‌های خانواده‌ها و مادران را در اولویت قرار دهیم. قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که روز گذشته توسط شورای محترم نگهبان به تائید نهایی رسید، در زمانی طولانی و با حضور کارشناسان متعدد در حوزه‌های کاری گوناگون به سرانجام رسیده است.

صالحی مبارکه بابیان اینکه این قانون اگر به‌درستی اجرا شود باعث رفع مشکلات رشد جمعیت می‌شود، تصریح کرد: این قانون منافع خانواده‌ها را در اولویت قرار داده است و خانواده‌ها در اولویت تسهیلات مسکن، مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و شغلی قرار می‌گیرند و در یک جمع‌بندی می‌توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هدف این قانون فرزند آوری سالم همراه با در نظر گرفتن مؤلفه‌های اقتصادی، فرهنگی، تربیتی، رفاهی، ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است؛ حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده‌ها برای ما دارای ارزش است که آموزش‌های روانشناسی و پژوهش‌ها نشان می‌دهد خانواده‌هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.

وی با توضیح اینکه نمایندگان برای حمایت از نهاد خانواده در ۱۷ ماه، جلسات متعددی را در کمیسیون مشترک اصل ۸۵ با حضور متخصصان برگزار کردند، اظهار کرد: نتیجه این جلسات تدوین قانونی با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج، زوج‌های نابارور، فرزند آوری، تسهیلات اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی بیمه، مسکن بود که در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

صالحی مبارکه خاطرنشان کرد: امیدوارم اجرای این قانون با احکام متعدد و متنوع آن، به تحقق اصل دهم قانون اساسی یعنی تسهیل تشکیل نهاد خانواده و تحکیم و استواری این نهاد انجام شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تصویب این قانون گام مؤثری در راستای ریل‌گذاری قانونی در جهت از حمایت از خانواده و در اولویت قرار گرفتن نیازهای آن‌ها برداشته‌شده است، گفت: امیدوار هستیم که در کنار تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم به‌عنوان مؤثرترین راهبرد دولت، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بازوهای حمایتی حل این بحران در کشور باشد که با برطرف کردن حداقل بخشی از موانع بالفعل فرزند آوری جوانان، در درجه اول به تشکیل خانواده و در درجه دوم به پایداری بیشتر خانواده‌ها کمک کند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول