اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان در فهرست ایمن‌ترین کشورها در برابر کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در گزارشی، قرقیزستان را در فهرست کشورهای با کمترین خطر ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرد.

قرقیزستان در فهرست ایمن‌ترین کشورها در برابر کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) در گزارشی، فهرستی از کشورهای جهان با خطر ابتلا به کرونا را منتشر کرده که طبق این فهرست، روسیه پرخطرترین کشور و قرقیزستان کم خطرترین کشور قرار گرفتند.

شایان ذکر است که در این هفته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، روسیه را به فهرست کشورهایی که در معرض خطر «بسیار بالا» ابتلا به ویروس کرونا هستند، اضافه کرد.

بر اساس معیارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بالاترین سطح خطر به کشورهایی با بیش از 500 مورد ابتلا به ازای هر 100 هزار نفر در 28 روز گذشته اختصاص دارد.

در عین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به آمریکایی‌ها توصیه می‌کند از سفر به کشورهای در این سطح، خودداری کنند و اگر سفر همچنان ضروری است، ابتدا باید واکسن بزنند.

گفتنی است که این فهرست علاوه بر روسیه، بلژیک، بورکینافاسو، اسلواکی و 80 کشور دیگر در مجموع، از اول نوامبر، دارای رتبه چهارم هستند که برخی از آن‌ها کشورهای برای مقاصد گردشگری محبوب هستند.

قرقیزستان در فهرست کشورهای با خطر ابتلا به کووید-19 در سطح پایین قرار گرفته اما کشورهای همسایه مثل  قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در فهرست کشورهایی قرار گرفتند که میزان خطر ابتلا به این بیماری در آنها مشخص نیست.

یاد آوری می‌شود از جمعیت 6 میلیونی قرقیزستان تاکنون 181 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 2676 نفر جان خود از دست دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول