اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی ۷۰۰ پایگاه استعدادیابی و ۸ دهکده ورزشی بسیج در کشور

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور از راه‌اندازی ۷۰۰ پایگاه استعدادیابی، ۸ دهکده ورزشی و ۱۵ مرکز جامع تخصصی سلامت و خانه‌های تخصصی ورزشی بسیج در استان‌های محروم کشور خبر داد.

راه‌اندازی ۷۰۰ پایگاه استعدادیابی و ۸ دهکده ورزشی بسیج در کشور

سردار ابوالفضل خداقلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: نیروی مقاومت بسیج تنها نهادی بوده که در تمام سطوح جامعه به صورت شبکه‌های مدیریتی و پایگاه‌های مقاومت بسیج حضور فعال و مستمر دارد.

وی بسیج را نمود عینی مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: هرگاه دولت‌‌مردان از ظرفیت و توانمندی این نیروی ولایی و مردمی در عرصه‌های گوناگون بهره‌جسته‌اند، موفق بوده‌اند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور تصریح کرد: در راستای گسترش و تعمیق گفتمان بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان ورزش بسیج نیز در مرکز و تمام مناطق کشور سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های اجرایی محوله را دنبال می‌کند. 

عملیاتی کردن موضوعات ابتکاری

 خداقلی‌پور ادامه داد: هیأت‌های اندیشه‌ورز سازمان ورزش بسیج کشور به منظور عملیاتی کردن موضوعات ابتکاری و خلاقیتی و عینیت‌بخشی به مسائل اخلاقی و بصیریتی ورزشکاران برنامه‌های متنوعی را تدوین و پیگیری می‌کنند.

وی گفت: سازمان ورزش بسیج کشور در عرصه‌های ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی‌محلی، آموزشی و استعدادیابی، حرفه‌ای و قهرمانی شبکه‌ مدیریتی قوی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور خاطرنشان‌کرد: با راه‌اندازی ۷۰۰ پایگاه استعدادیابی، ۸ دهکده ورزشی مقاومت و ۱۵ مرکز جامع تخصصی سلامت و خانه‌های تخصصی ورزشی بسیج تاکنون تحولات بزرگی در حوزه ورزش استانها و مناطق محروم اتفاق افتاده است.

عضویت «نجمه خدمتی» در باشگاه مقاومت بسیج 

خداقلی‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن، تأکید کرد: در کنار کمک‌های مؤمنانه معیشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مسابقات ورزشی، دوره‌های آموزشی و استعدادیابی نخبه‌های ورزشی در بستر فضای مجازی به صورت وبینار و ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی از ابلاغ آئین‌نامه جدید فعالیت هیأت‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: در این آیین‌نامه جایگاه حقوقی و ارزشمندی ورزش بسیج به‌خوبی لحاظ شده و از این پس در مجامع انتخاب رؤسای هیأت‌های ورزشی بسیج عضویت دارد و باشگاه مقاومت نیز می‌تواند به عنوان یکی از باشگاه‌های فعال حق رأی داشته باشد.

خداقلی‌پور ادامه داد: بسیاری از مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پاراالمپیک، آوردگاه‌های جهانی و قهرمانی ملی با عضویت در باشگاه مقاومت بسیج مورد حمایت بوده که می‌توان از خراسان‌جنوبی به نجمه خدمتی در رشته‌تیراندازی با کمان اشاره کرد.

وی بیان داشت: در راستای‌ همگرایی و نقش‌افزایی ورزش بسیج در حوزه ورزش و جوانان و به منظور برگزاری مسابقات ورزشی هدفمند و دوره‌های آموزشی پایه‌محور، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین فدراسیون‌ها و سازمان ورزش بسیج کشور به امضاء رسیده است.

برنامه‌ریزی برای الگوسازی و اخلاق‌محوری ورزشکاران

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور افزود: تاکنون در ۱۴ رشته ورزشی اولویت‌دار و پایه‌محور فعالیت داشته‌ایم که از این پس در تمامی عرصه‌های رشته‌های ورزشی پایه‌محور، همگانی و همه رده‌های سنی ورود پیدا خواهیم کرد.

خداقلی‌پور از المپیاد استعدادهای ورزشی برتر ایرانیان وزارت ورزش و جوانان یاد کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری‌های مناسب، استقرار تجهیزات ورزشی در باشگاه‌های مقاومت بسیج و دوره‌های استعدادیابی ورزشکاران بسیجی به دنبال حضور پررنگ‌ و موفق تیم‌ها در لیگ‌های برتر باشگاه‌های ورزشی هستیم.

وی در پایان با اشاره به دو رویکرد مدیریتی و شبکه‌ای سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان ورزش بسیج در اقصی نقاط کشور، خاطرنشان کرد: هیأت‌های اندیشه‌ورز سازمان ورزش بسیج در حقیقت بازوی سیاست‌گذاری و اجرایی فعالیت‌ورزشی بسیجیان را عهده‌دارند و هیأت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج ورزشکاران نیز در حوزه‌های فرهنگی، الگوسازی و توسعه اخلاق‌محوری ورزشی برنامه‌ریزی می‌کنند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول