اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مردم تبریز اعلام کردند/ آج قالاریخ، باش ایمرخ دشمنه

مراسم اجتماعی میدانی به مناسبت یوم الله 13 آبان با حضور گسترده مردم در سنگ فرش ارک تبریز برگزار شد.

مردم تبریز اعلام کردند/ آج قالاریخ، باش ایمرخ دشمنه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم اجتماعی میدانی به مناسبت یوم الله 13 آبان روز ملی استکبارستیزی و با شعار محوری «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا» در تبریز و در سنگ فرش ارک تبریز با حضور اقشار مختلف مردم،‌ دانش‌آموزان،  دانشجویان و روحانیون  برگزار شد.

این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت چینش صندلی‌ها  برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم  سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بود.

اجرای سرود گروهی دانش‌آموزی، رزم نوازی دژبان ارتش از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

 در این مراسم دانشجویان، روحانیون و دانش‌آموزان حضور با نشاطی داشتند و استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده سپاه و ارتش در منطقه نیز حضور داشتند.

 مردم تبریز در این مراسم شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سر دادند و نوجوانان و جوانان تبریزی دست نوشته‌های با آج قالاریخ، باش ایمرخ دشمنه، بیز اولماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ در دست داشتند و پرچم آمریکا توسط جوانان و نوجانان تبریزی به آتش کشیده شد.

همچنین شرکت‌کنندگان در این اجتماع مردمی با سر دادن شعار «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» از اقدام اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران در حفاظت از منافع کشورمان در دریای عمان تقدیر و تشکر کردند.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در این مراسم اظهار داشت: عهدشکنی آمریکا و تداوم خصومت ورزی‌های آن با وجود حسن نیت و نقش‌آفرینی ایران در راستای احقاق حقوق ملت ایران در توافق نامه هسته‌ای برجام مورد تائید جهان، آزادسازی گروگان‌های غربی در لبنان و تعلیق داوطلبانه فعالیت‌های هسته‌ای در دولت گذشته، از عقلایی بودن استکبار ستیزی و تداوم آن حکایت می‌کنند. 

وی  در توجیه چرایی ارجحیت مقاومت به سازش و کم بودن هزینه‌های آن نیز گفت: تغییر نکردن رویکرد راهبردی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال ایران، فشار حداکثری بر ایران، تلاش برای تصاحب فضای تهدید، تحریم، محاصره و اجماع بین‌المللی علیه ایران، هدف‌گذاری هر ۲ حزب دمکرات و جمهوریخواه در آمریکا برای تسلیم ایران به زعم خودشان است. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: استکبارگری آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه داد و تداوم فعالیت کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه کشورمان، مانع تراشی در آزادسازی دارایی‌های کشورمان، حمایت از رژیم صهیونیستی در عملیات خرابکاری هسته‌ای در نطنز، حفظ تحریم‌های ضد ایرانی دولت ترامپ و افزون موارد جدید به آن، مقدمه‌سازی برای شکل‌گیری برجام دیگر با رویکرد تشدید محدودیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران و دائمی کردن آن و تخریب چهره رئیس جمهوری مردم کشورمان از نشانه‌های آن است. 

وی اضافه کرد: نظرسنجی انجام شده در مهرماه امسال نشان می‌دهد که تصور ۸۵ درصد مردم ایران از آمریکا نامطلوب است و آنان ضمن رویگردانی از سیاست‌های خصمانه واشنگتن به سیاست‌های جدید تهران در رویکرد به شرق نگاه مثبتی دارند. 

وی متذکر شد: در شرایط کنونی، رفع بی‌عدالتی و خارج کردن انحصار سرمایه و فرصت‌های سیاسی از دست باندهای قدرت و ثروت، حمایت از رویکرد دولت مردمی رئیس جمهوری در زمینه جوانگرایی، تسهیل شرایط رسیدن چهره‌های مختلف از اقصی نقاط کشور به قدرت، مردمداری و دست کم همدلی با مشکلات مردم و نه نگاه مغرورانه به آن، منحصر نشدن به نیروهای سیاسی اصولگرا و استفاده از برخی چهره.های جریان اعتدال و به ویژه استفاده از زبان ساده و عامیانه با مردم از جمله راه‌های تداوم استکبارستیزی است. 

امام جمعه تبریز همچنین با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشورمان در آستانه ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: جاسوسان دیروزی آمریکا دزدان دریایی امروز شده‌اند؛ ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. 

وی افزود: نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند، اما با انجام عملیات هوایی توسط نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی آمریکاییان خنثی شد. 

وی اضافه کرد: چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی حاضر در منطقه تلاش کردند کنترل نفتکش را دوباره در دست بگیرند، اما توطئه آنان در سایه از جان‌گذشتگی نیروی دریایی سپاه ناکام ماند و اکنون این نفتکش در آب‌های کشورمان است.

برای دیدن گزارش تصویری اجتماع مردم تبریز در 13 آبان اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/ ۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول