اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بررسی قیمت‌‌ جدید بلیت هواپیما‌ در ‌شورای عالی هواپیمایی/آخرین وضعیت ایرتاکسی در فرودگاه‌ها

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر چند فروند ایر‌تاکسی در کشور در حال فعالیت است، گفت:‌ اقتصاد حمل‌ونقل هوایی در کشور اجازه توسعه ایرتاکسی نمی‌دهد و باید‌ شرایطی انگیزشی همراه با مشوق برای راه‌اندازی‌ ایرتاکسی‌‌ ‌فراهم شود.

بررسی قیمت‌‌ جدید بلیت هواپیما‌ در ‌شورای عالی هواپیمایی/آخرین وضعیت ایرتاکسی در فرودگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران ‌درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: ورود ناوگان جدید مصوب شورای‌عالی هواپیمایی است و این موضوع در این شورا مطرح‌ می‌شود، در این‌باره در موضوع آورده و سرمایه‌های داخلی شرکت‌های هواپیمایی و ناوگان مورد نظر که که مطابق با استانداردهای داخلی باشد، مسائلی در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده است که ‌امیدواریم در دوران فعالیت رئیس جدید سازمان هواپیمایی به این موارد بیش‌از گذشته توجه شود‌.

* تصمیم‌گیری درباره قیمت‌های جدید بلیت هواپیما در روزهای آینده/ صورت مالی شرکت‌ها دریافت شد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: قیمت بلیت هواپیما در اجرای طرح حداکثر ظرفیت ۶۰ درصد، رشد قیمتی نداشته‌ است بلکه قیمت بلیت هواپیما در رابطه با افزایش سالیانه رشد کرده و در روزهای آینده در شورای‌عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت‌های بلیت هواپیما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که صورت‌های مالی ۱۱ شرکت هواپیمایی را دریافت کرده‌ایم، بیان کرد: ‌عمده این شرکت‌ها که صورت مالی‌های خود را ارائه داده‌اند از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ هستند و ما نرخ نفرساعت را در شورای‌ عالی هواپیمایی بررسی خواهیم کرد‌.

آدم‌نژاد با بیان اینکه در حوزه هواپیمایی چند مشکل وجود دارد که یکی از این مشکلات در رابطه با قطعات این ناوگان‌ها هستند، گفت: ‌ به‌طور معمول و عادی به دلیل تحریم‌های سنگین امکان وارد کردن قطعه نیست و ایرلاین ها به لحاظ نوسانات ارزی، قطعه را ‌بسیار گران‌تر از سایر شرکت‌های هواپیمایی کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مشکلات شرکت‌‌های هواپیمایی در شورای‌عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.

* ارائه نشدن کیترینگ در پروازها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است/کیترینگ باید از قیمت بلیت کم شود

وی درباره ارائه نکردن غذا در پروازها، گفت: ارائه نشدن کیترینگ در پروازها مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و درصورتی‌که ستاد ملی کرونا الزام کند، شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه کیترینگ هستند اما ایرلاین ها باید هزینه ارائه نکردن کیترینگ را از قیمت بلیت‌ها کاهش دهند.

* ورودی و خروجی صندوق بازنشستگی هما همخوانی ندارد 

آدم‌نژاد درباره صندوق بازنشستگی هما اظهار کرد: هر سال عددی معادل چند صد میلیارد ورودی صندوق بازنشستگی هما بود اما درحال‌حاضر ورودی صندوق بازنشستگی هما کم شده و از سوی دیگر مبلغی که این صندوق باید ماهانه به عنوان حقوق پرداخت کند با توجه به ناوگانی که در حال حاضر در اختیار دارد، پاسخگو نیست‌.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جدا سازی صندوق بازنشستگی هما از ایران‌ایر شاید گزینه خوبی نباشد و ما باید تلاش کنیم ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

* توسعه ناوگان ایرتاسکی درگیر تحریم‌ها

وی درباره آخرین وضعیت راه‌‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر چند فروند ایر‌تاکسی در کشور در حال فعالیت است اما با این تحریم‌ها رسیدن به اهداف مورد نظر امکان‌پذیر نیست.

آدم‌نژاد افزود:‌ اقتصاد حمل‌ونقل هوایی در کشور اجازه توسعه ایرتاکسی نمی‌دهد و باید‌ شرایطی انگیزشی همراه با مشوق برای راه‌اندازی‌ ایرتاکسی‌‌ ‌فراهم شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با این شرایط و امروز، راه‌اندازی ایرتاکسی شاید جزو پروژه‌های اولویت‌دار نباشد، ‌با وجود آن که من خودم جزو افرادی بودم که برای راه‌اندازی این پروژه تلاش کردم اما باید شرایط را بررسی کرد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ‌در حوزه نگهداری و‌ در حوزه راه‌اندازی، باید اقدامات لازم را انجام دهد اما در حال حاضر کشور به‌شدت به توسعه ناوگان هوایی نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول