اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

کامبیز درمبخش درگذشت

«کامبیز درمبخش» هنرمند عرصه کاریکاتور و گرافیک به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، کامبیز درمبخش که از چندی قبل درگیر بیماری کرونا شده بود، در بیمارستان آتیه تهران دارفانی را وداع گفت. معاونت هنری وزارت ارشاد این خبر را تأیید کرده است.

درمبخش از روز دوشنبه دهم آبان ماه در بیمارستان بستری شد و از روز گذشته (جمعه چهاردم آبان‌ماه) زیر دستگاه ونتیلاتور قرار گرفته بود. 

درمبخش متولد ۱۳۲۱ در شیراز و برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی بود. او آبان‌ماه ۹۳ از سوی وزارت فرهنگ و هنر فرانسه نشان شوالیه دریافت کرد، با این حال پس از توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر(ص)، ساکت نماند و گفت: مساله آزادی بیان و توهین به مقدسات دو مقوله جدا هستند؛ آزادی بیان برای سانسور مسائل در مطبوعات مطرح می‌شود و کاملاً با فضای توهین به مقدسات فرق می‌کند. در طول سال هایی که کاریکاتوریست های ایرانی را می‌شناسم، نه تنها هیچ یک از آنها به پیامبران سایر ادیان توهین نکرده‌اند، بلکه به سایر انبیاء الهی احترام گذاشته‌اند. ما هم انتظار داریم که کاریکاتوریست سایر ادیان به پیامبر ما هم احترام بگذارند.

خبرگزاری فارس درگذشت این هنرمند را به جامعه هنر و عموم هنردوستان تسلیت می‌گوید.

* پیام تسلیت سرپرست معاونت هنری برای درگذشت کامبیز درمبخش

محمود شالویی در پیام تسلیتی برای درگذشت کامبیز درم بخش هنرمند و کاریکاتوریست نوشت: کامبیز درمبخش اهل دیدن بود، دنیای پیرامون، پدیده‌ها و ناراستی‌های فرهنگی و اجتماعی و انسانی را دقیق می‌دید و خلاقانه در طرح‌ها و کاریکاتورهایش بیان می‌کرد. خلاقیت مشخصه اصلی و همیشگی آثار درمبخش است، نگاه و قلمش به همه آثارش وجوه مشترکی داده اما خلاقیت که عنصر جدانشدنی در کارهای این هنرمند است  هر اثری را از دیگری متمایز می کند. 

کامبیز درمبخش هنرمند بود، آرام و مهربان. کم می‌گفت اما دیدن و دقیق دیدن را با کوتاهترین و گویاترین بیان یاد می‌داد و در کار هنر مستمر، با اراده و فعال بود. درگذشت استاد کامبیز درمبخش را به خانواده عزیزش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و علو درجات را برای زنده یاد درمبخش از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. یادش گرامی.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول