اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش توپخانه‌ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد یگان‌های ترکیبی ارتش این کشور رزمایش توپخانه‌ای را برای افزایش آمادگی دفاعی کشور انجام داده‌اند.

رزمایش توپخانه‌ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه های دولتی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش دادند که نیروهای مکانیزه ارتش کره شمالی تمرینات آتش توپخانه‌ای را به عنوان بخشی از تلاش برای تقویت توان دفاعی این کشور برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در این باره خبر داد که این رزمایش‌ها روز شنبه و در حالی انجام گرفتند که پیونگ‌یانگ به طور فزاینده‌ای از آنچه که به عنوان رفتار دوگانه کشورهایی مانند کره جنوبی و آمریکا می‌بیند گلایه‌مند است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تحلیلگران می‌گویند کره شمالی به دنبال عادی‌سازی فعالیت‌های دفاعی خود با هدف جلب پذیرش بین‌المللی نسبت به تسلیحات اتمی و زرادخانه موشک‌های بالستیک خود است که توسط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر نیروی توپخانه متعارف کره شمالی در امتداد مرز سنگربندی شده با کره جنوبی مستقر هستند، جایی که بُرد آنها تا پایتخت پرجمعیت این کشور یعنی سئول می‌رسد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ادامه داد: «به محض صدور دستور شلیک توسط فرماندهان یگان‌های ترکیبی، توپخانه‌ها برای انهدام دشمن [فرضی] به صورت رقابتی هدف را گلوله‌باران کردند تا با دقت به آن ضربه بزنند».

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

این در حالی است که یک هفته پیش، نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را در مقیاس کوچک و به‌دور از جنجال رسانه‌ای گذشته که باعث تنش در پیونگ‌یانگ می‌شد، برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز «کیم جونک راک» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به‌جز انجام آزمایش‌های موشکی مختلف توسط کره شمالی، اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول