اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فصل تازه موزه‌های روسیه در اروپا/ به درخواست هیچ موزه‌ای پاسخ منفی ندادیم

مدیر موزه دولتی روسیه معتقد است در حالی که امکان سفر به مسکو و سن‌‌پترزبورگ در شرایط کرونایی میسر نیست، بنابراین باید به واسطه پروژه‌های بزرگ هنری به استقبال علاقه‌مندان در دیگر کشورهای اروپایی رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ria.ru، «زلفیرا تریگولوا» مدیر موزه دولتی ترتیاکوفسکی اعلام کرد که پروژه‌های تحقق‌نیافته برای نمایش مجموعه های دیدنی موزه‌های روسیه در اروپا از سر گرفته شده است. 

وی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: با وجود بسته بودن مرزها، علاقه مندان به هنر در پاریس، در زدن و برخی شهرهای دیگر اروپا به واسطه چندین نمایشگاه با هنر هنرمندان روس آشنا شدند.

به گفته مدیر موزه دولتی ترتیاکوفسکی، فصل پاییز روسیه در اروپا به معنای واقعی کلمه آغاز شده است. در تمام مدت همه‌گیری کرونا، موزه ها به فعالیت های خود در چارچوب تبادل آثار هنری و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ادامه داده‌اند.

 


خودنگاره «ایلیا رپین»، نقاش شهیر روس، ۱۸۸۷ میلادی

 

نمایشگاه های «آرزوها برای آزادی، رمانتیسم در روسیه و آلمان» در شهر درسدن آلمان، نمایشگاه «مجموعه ماروزوف‌ها، شاهکارهای هنر جدید» در بنیاد لویی ویتون در پاریس، پروژه «ایلیا رپین» در پتی پالاس و همچنین «امپرسیونیسم در روسیه: طلوع آوانگارد» در موزه باربرینی در پوتسدام به طور همزمان برگزار شده‌اند.

خانم زلفیرا معتقد است که برگزاری این قبیل برنامه‌ها اهمیت بالایی دارند، زیرا افراد برای آشنا شدن با هنر روسیه باید به دو شهر مسکو و سن‌‌پترزبورگ سفر کنند. در شرایطی که امکان چنین سفرهایی مهیا نیست، باید به واسطه پروژه‌های بزرگ هنری به استقبال علاقه‌مندان رفت. در شرایط همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برنامه‌ها چندین مرتبه به تعویق افتادند و تغییراتی صورت گرفت، اما توانستیم خود را با شرایط وفق دهیم. به درخواست هیچ موزه‌ای پاسخ منفی ندادیم و سعی کردیم مدیریت بهتری روی زمان‌بندی و شرایط به‌وجود آمده داشته باشیم.

 


نمایشگاه آرزوها برای آزادی، رمانتیسم در روسیه و آلمان

 

* بازدید یک میلیونی در شرایط کرونایی
به گفته وی، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از موزه ترتیاکوفسکی بازدید کرده‌اند که این رقم قابل تأمل است، زیرا به دلیل محدودیت‌های کرونا، موزه تنها ۵۰ درصد از مخاطبان را به سالن‌ها راه می‌دهد.

از برنامه‌های آتی ترتیاکوفسکی می‌توان به نمایشگاه «اتحاد و تنوع» در تاریخ ۲۲ نوامبر به مناسبت هنر معاصر اروپا اشاره کرد که به دلیل مشکلات کرونا به تعویق افتاده است و در حال حاضر در شهر برلین به نمایش در آمده و سپس به مسکو خواهد آمد.

در ماه مه ۲۰۲۲ نیز نمایشگاه «هنر معاصر هند» برگزار خواهد شد که در چارچوب برنامه «شب‌های موزه» طراحی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول