اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

وضعیت بد ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان/ به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان به هیچ وجه مناسب نیست، پاسخگویی ما به درخواست بیمارستان‌ها خصوصاً بیماران تالاسمی به کمتر از ۶۰درصد کاهش پیدا کرده است.

وضعیت بد ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان/ به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم

سهیلا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال اول آبان ماه امسال،  33007 واحد خون اهدا شده که حدود 83 درصد نیاز استان را پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف ماهانه استان 12344 خون و فرآورده­های خونی است گفت: میزان مصرف  خون و فرآورده های خونی از ابتدای امسال 86409 کلیه  خون و فراورده ها و 63426  گلبول قرمز،  9739 پلاکت،  13244  فرآورده هایی پلاسمایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 29 هزار و 763 واحد خونی مورد نیاز استان از طریق دریافت از پایگاه های معین در سطح کشور جبران می شود افزود: تعداد بیماران تالاسمی استان بالغ بر 3253 نفر است.

خسروی افزود: 29763  واحد خون از ابتدای سال تا کنون از شهرهای مختلف کشور از جمله سمنان، بجنورد، بیرجند تامین شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان به هیچ وجه مناسب نیست، پاسخگویی ما به درخواست بیمارستان ها خصوصاً بیماران تالاسمی به کمتر از ۶۰درصد کاهش پیدا کرده است.

این مسؤول افزود: درحال حاضر به تمام گروههای خونی نیازمندیم ولی گروه خونی منفی خصوصاً o+و منفی بیشترین وضعیت بحرانی را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف روزانه استان بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ واحد خون است که متوسط در روز تولید استان ۱۷۰ واحد است و کمبود مابقی از استانهای معین تامین میگردد که با توجه به شرایط کرونایی در کل کشور و کاهش ذخایر خونی امکان ارسال خون از سایر استانها نیز با چالش جدی مواجه شده است.

خسروی بیان کرد: اهدای خون یک امر ضروریست مورد توجه ویژه مردم استان قرار بگیرد زیرا هر لحظه احتمال اینکه فردی به هر علت به تزریق خون نیاز داشته باشد وجود دارد.

انتهای پیام/3139/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول