اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دولت زیرپای کارگاه‌های کوچک را خالی کرده است

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: دولت با تغییر قوانین حمایت‌های بیمه‌ای از کارگاه‌های کوچک در واقع زیرپای آن‌ها را خالی کرده است.

دولت زیرپای کارگاه‌های کوچک را خالی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمود موسوی ظهر امروز در جلسه معارفه مسؤول و دبیر بسیج تجار استان زنجان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، با تاکید بر نقش بسیج در کمک به احقاق حقوق مردم اظهار کرد: بسیج گره‌گشای مشکلات به شمار می‌رود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به حضور خود در زمان دفاع مقدس و نحوه اداره امور در آن مقطع از تاریخ و همچنین نحوه عمل کشور در شرایط خاص که تهدید نظامی وجود دارد اشاره و تصریح کرد: باید سوال شود که در مرحله کنونی که در یک جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم چه کمکی به رزمندگان این حوزه شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه ایام کرونایی وضعیت خاص خود را در حوزه اقتصاد به وجود آورد، افزود: این بخش در این دوران اسیر هم داشته که همه مهمات اولیه خود را از دست دادند و از طرف دیگر کسانی هم از غنائم جنگی آن بهره کافی بردند.

موسوی با تاکید بر اینکه دولت در این مدت حمایتی از افراد متضرر از کرونا نکرده است، ادامه داد: این در حالی است که  همین قشر ضعیف که اغلب مستاجر هم هستند پنهانی و بدون کوچک‌ترین انتظار به وظایف اجتماعی خود عمل کردند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به تاثیرگذاری تصمیمات بالادستی در زندگی اصناف و فعالیت کارگاه‌ها به ویژه کارگاه‌های کوچک اشاره و تصریح کرد: دولت قوانین مربوط به بیمه کارگاه‌های کوچک که شامل حمایت دولتی از این کارگاه‌ها بود را تغییر داده و به همین دلیل فعالان این کارگاه‌ها را متضرر شده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت با تغییر قوانین حمایتی از کارگاه‌های کوچک در واقع زیرپای آن‌ها را خالی کرده است.

موسوی با بیان اینکه فعالان اقتصادی خرد، اغلب توان رساندن حرف‌های خود را به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان بالادستی ندارند، بسیج می‌تواند در این مورد کمک کننده باشد، افزود: ای کاش بسیج در مورد حمایت از کارگاه‌های کوچک کمک کننده باشد.

همچنین درویش یکی از اعضای شورا هم در این جلسه با تاکید بر گره‌گشا بودن بسیج در امور مختلف از جمله اقتصاد گفت: گره‌هایی که به دست بسیج باز می‌شود به دست هیچ نهاد نظارتی باز نمی‌شود چرا که نگاه دستگاه‌های نظارتی به امور همواره عادی است در حالیکه کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد.

وی تاکید کرد: بنا به گفته همکاران بسیج در حوزه اقتصاد می‌تواند بلندگوی امور و مشکلات باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه بسیج ظرفیت و ساختار لازم را برای کمک به فعالان اقتصادی کشور دارد، ادامه داد: در این راستا بسیج در صدد کمک به اتاق بازرگانی خواهد بود.

رجبی با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور نیازمند همراهی و همدلی همگانی است، افزود: با تفاهم‌نامه موجود بین بسیج و فعالان اقتصادی از ظرفیت‌ها برای کاهش مشکلات استفاد خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول