اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وضعیت اهدای خون در کردستان مطلوب است/اهداکنندگان تمامی گروه‌های خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: هرچند وضعیت اهدای خون در این استان مناسب است اما بازهم نیازمند اهدای تمامی گروه‌های خونی هستیم.

وضعیت اهدای خون در کردستان مطلوب است/اهداکنندگان تمامی گروه‌های خونی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج وضعیت انتقال خون در استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: با این وضعیت هم نیازمند مراجعه اهداکنندگان تمام گروه‌های خونی به مراکز انتقال خون هستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار نفر در استان به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد ۱۵ هزار نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و با شیوع بیماری کرونا نیز مواجه هستیم اظهار کرد: بیمارانی در بیمارستان داریم که همچنان نیازمند دریافت خون هستند.

وی افزود: بیماران تالاسمی، بیماران سرطانی و بیمارانی که اعمال جراحی دارند نیازمند پلاکت خون هستند و با مشکل جدی کم خونی مواجه می‌شوند.

به گفته وی، گلبول‌های قرمز، پلاکت و پلاسما فرآورده‌هایی هستند که از گروه‌های خونی جدا شده و به بیماران نیازمند تزریق می‌شود.

کریمیان تصریح کرد: از آنجا که بانک خون بیمارستان‌ها باید به‌روز باشند در این راستا انتقال خون نیازمند مراجعه و اهدا خون مردم است.

وی اظهار کرد: از آنجا که انسان‌ها با اهدا خون خود زندگی افراد را از خطر مرگ نجات می‌دهند اهدا خون کاری حسنه و خداپسندانه است.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کردستان، اهدا خون به عنوان یک امر مستمر در زندگی مورد توجه قرار گیرد.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی  در زمینه انتقال خون در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در زمینه اهدا خون می‌توانند به ارتقا فرهنگ انتقال خون کمک کنند.

انتهای پیام/2330/85

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول