اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اهدای ۲۵۰۰ ویلچر به کودکان معلول محروم کشور از سوی بنیاد ۱۵ خرداد/ ۱۲ هزار معلول گلستانی در انتظار ویلچر + تصاویر

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد کشور با بیان اینکه در فاز نخست ۲ هزار و ۵۰۰ ویلچر به کودکان معلول محروم اهدا می‌شود، گفت: اولویت برنامه پنج ساله بنیاد ۱۵ خرداد از امسال تا سال ۱۴۰۵ سلامت کودکان محروم در مناطق کم‌برخوردار کشور است.

اهدای ۲۵۰۰ ویلچر به کودکان معلول محروم  کشور از سوی بنیاد ۱۵ خرداد/   ۱۲ هزار معلول گلستانی در انتظار ویلچر + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی ابراهیمی عصر امروز  در مراسم اهدا ویلچر به کودکان معلول زیر ۱۴ سال گلستان اظهار کرد: از سال گذشته با تدبیر مقام معظم رهبری بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار شده و این بنیاد به عنوان زیر مجموعه این ستاد فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: با نگاه امام خمینی (ره) و نظر مقام معظم رهبری قرار شد این بنیاد در حوزه اجتماعی و در راستای کمک به محرومان، خانواده‌های شهدا و معلولان فعالیت کرده و نقشه راه آن نیز توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد کشور خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه پنج ساله این بنیاد از امسال تا سال ۱۴۰۵، فعالیت در حوزه سلامت به ویژه سلامت کودکان محروم در مناطق کم‌برخوردار اولویت این بنیاد خواهد بود.


مراسم اهدا ویلچر به کودکان معلول زیر ۱۴ سال گلستان


مراسم اهدا ویلچر به کودکان معلول زیر ۱۴ سال گلستان

وی ادامه داد: تلاش ما این است که هیچ کودک به خاطر فقر و مشکلات مالی رنج بیماری نکشد و در این راستا در فاز نخست ۲ هزار و ۵۰۰ ویلچر به کودکان معلول محروم اهدا می‌شود.

ابراهیمی گفت: بنا داریم تا سال ۱۴۰۳ به تمامی کودکان محروم بیمار که توانایی درمان آنها را داشته باشیم، کمک کنیم.


مجتبی ابراهیمی معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد کشور

وی بیان کرد: برنامه بعدی این بنیاد غربالگری بینایی همه کودکان محروم در مناطق کم‌برخوردار است.

* ۱۲ هزار معلول گلستانی در انتظار ویلچر هستند
مدیر کل بهزیستی گلستان در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۵۴ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان بوده که از این تعداد ۱۲ هزار نفر نیاز به ویلچر دارند.

سیدمهدی حسینی گفت: از بین ۱۲ هزار معلول نیازمند به ویلچر حدود ۵۰۰ نفر کودک زیر ۱۴ سال بوده که نیاز شدید  به ویلچر دارند.

وی تصریح کرد: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو مشکلات جامعه هدف خود باشد و تاکنون با کمک خیرین و برپایی پویش‌های‌مختلف مانند ایران همدل، مهر و رمضان توانستیم خدمات خوبی را به افراد تحت پوشش ارائه دهیم.


سیدمهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان

 

وی ادامه داد: تهیه و اهدای ۳ هزار و ۸۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۴۵ هزار و ۸۲۷ بسته موادغذایی از جمله کمک‌های خیرین و نهادها و دستگاه‌های اجرایی همراه برای جامعه هدف بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان ابراز کرد: تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۰ معلول که نیازمند پوشینه بوده و قادر به کنترل اجابت مزاج خود نبوده در گلستان در انتظار آغاز پویش حرکت و کمک‌های خیرین برای تهیه پوشینه هستند.

* ۱۰۰ ویلچر به معلولان زیر ۱۴ سال گلستانی اهدا شد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: قرار است بنیاد ۱۵ خرداد زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعداد ۲۷ هزار ویلچر را برای معلولان سراسر کشور تامین کند که در فاز نخست با نام حرکت‌ طرح مثبت حرکت ۲ هزار و ۵۰۰ ویلچر تهیه و به معلولان سراسر کشور اهدا می‌شود.

محمدمهدی سلمانزاده گفت: از تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ ویلچر توزیع شده در کشور تعداد ۱۰۰ ویلچر به استان گلستان اهدا شده و امروز این ویلچرها به کودکان معلول زیر ۱۴ سال شهرستان‌های گلستان اهدا شد.

وی بیان کرد: بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد زیر مجموعه این ستاد در سه حوزه اجتماعی، عمرانی و سلامت خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار را در دستور کار خود دارند.


محمدمهدی سلمانزاد مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان


مراسم اهدا ویلچر به کودکان معلول زیر ۱۴ سال گلستان

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان ابراز کرد: تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۸ شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی در ۲۵۰ روستاهای  سراسر استان ایجاد شده است.

وی ابراز کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۴۵ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف در راستا کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا هزینه شده است.

سلمانزاده بیان کرد: ۵۶ مدرسه، چهار مرکز بهداشت و یک بیمارستان در گلستان توسط این ستاد احداث و تحویل شده است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول