اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

صفحات الکترونیکی دانش‌بنیان از خروج 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد

تقریباً صنعتی نیست که صفحات الکترونیکی در آن به کار نروند و از خودرو تا صنایع لوازم خانگی، می‌توان رد این تجهیزات را مشاهده کرد.

صفحات الکترونیکی دانش‌بنیان از خروج 10 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهزاد کهنی مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان از توانمندی در تولید قطعات الکترونیکی پیشرفته برای صنعت خودرو گفت و ادامه داد: قطعات پیشرفته و دانش بنیان را با بهترین کیفیت تولید و به مشتریان عرضه کرده ایم.

فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان و با بهره گیری از این دانش در تولید سامانه پردازش مرکزی خودرو، کشور را در زمینه تولید کامپیوترهای خودرو خودکفا کرده و سالانه مانع خروج 10 میلیون دلار ارز از کشور شدند.

 

بیش از 180 فرصت شغلی ایجاد شد

تولیدات بردهای الکترونیکی شرکت الکترونیک پردازش سبلان به قدری از کیفیت بالا برخوردار بوده که دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران، امروز مشتریان اصلی ما هستند و توانسته ایم بیش از 180 فرصت شغلی نیز به صورت مستقیم ایجاد کنیم. 

کیفیت بالای بردهای الکترونیک ایران‌ساخت، سبب شده تا فرصت های صادرات نیز بررسی شود و ضمن صادرات این محصولات به کشور عراق، در گام بعدی نیز محصولات یادشده به تاجیکستان و سایر کشورهای منطقه برود. نمونه ایران‌ساخت، 40 درصد ارزان تر از نمونه خارجی است اما از همان کیفیت برخوردار است.

در شرکت دانش‌بنیان الکترونیک پردازش سبلان، اگر دستگاهی دچار ایراد باشد، خط تولید به صورت کلی متوقف می شود، پس از رفع ایرادها، خط تولید مجدداً فعالیتش را از سر می‌گیرد. یکی از دلایل گرایش مشتریان به محصولات داخلی این است که خدمات پس از فروش را به راحتی دریافت می‌کنند و در زمان آن ها صرفه جویی می شود.

 

بردهای الکترونیکی در صنایع لوازم خانگی نیز کاربرد دارد

توسعه ساخت بردهای الکترونیک می تواند کمک بسزایی به صنعت کشور کند. امروز شرکت الکترونیک پردازش سبلان با تولید بردهای الکترونیک که در صنایع ساخت لوازم خانگی به کار می رود، نیاز چند شرکت را برطرف کرده است و در ساخت محصول با قیمت کم تر، نقش مهمی ایفا کرده است.

کهنی، با اشاره به چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت الکترونیک پردازش در زمینه های مختلفی کار می کند و امروز توانسته است برای مثال سنسورهای روشنایی خودرو را تولید کرده و این توان را نیز دارد که قسمت مهمی از نیاز بازار داخل را تامین کند، اما هنوز این محصول با حجم زیاد از خارج از کشور خریداری می شود.

این فعال فناور، از ضرورت توجه صنایع بزرگ به تولیدات ایران‌ساخت گفت و ادامه داد: درحالی توجه چندانی به تولیدات داخلی نمی‌شود که می توان با ارز اختصاص داده شده به واردات این محصول، منابع مالی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کرد و شرکت های داخلی را به این شکل مورد حمایت قرار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول