اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نفوذ جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن‌های همراه فعالان فلسطینی

یک سازمان حقوق بشری می‌گوید جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن‌های همراه فعالان فلسطینی که در گروه‌های حقوق بشری فعالیت می‌کردند، نفوذ کرده است.

نفوذ جاسوس‌افزار صهیونیستی به تلفن‌های همراه فعالان فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از جنجال هک‌شدن تلفن‌های همراه مقام‌های دولتی کشورهای مختلف از جمله فرانسه توسط جاسوس‌افزار «پگاسوس» تولید یک شرکت اسرائیلی، اکنون از نفوذ این جاسوس‌افزار به تلفن‌های فعالان فلسطینی خبر می رسد.

سازمان حقوق بشری «فرانت لاین دیفندرز» مستقر در ایرلند امروز (دوشنبه) پس از تحقیقاتی فاش کرد که جاسوس‌افزار پگاسوس در تلفن‌های همراه شش فعال حقوق بشر فلسطینی پیدا شده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این سازمان حقوق بشری می‌گوید که تحقیقات دیجیتالی وجود این نرم‌افزار جاسوسی اسرائیلی در گوشی‌های فعالان فلسطینی را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش، از شش فلسطینی که جاسوس‌افزار پگاسوس به تلفن‌های آنها نفوذ کرده، چهار نفر با سه سازمان غیردولتی حقوق بشری فلسطینی که توسط تل‌آویو در ماه گذشته به عنوان سازمان‌های تروریستی اعلام شدند، ارتباط دارند.

این در حالی است که پیش از این وزارت خارجه ایرلند نیز با انتقاد از تروریستی اعلام شدن چند مؤسسه فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی از جمله دو گروهی که دوبلین به آنها کمک مالی می‌کند، گفت تل‌آویو تاکنون مدرک معتبری در این‌باره ارائه نداده است. (جزئیات بیشتر)

 اواسط ژوئیه امسال هفده سازمان رسانه‌ای گزارش داده بودند که از پگاسوس برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کرده بودند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

افشای رسوایی جاسوس‌افزار پگاسوس واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پروژه‌ پگاسوس نشان می‌دهد که چگونه جاسوس‌افزار شرکت ان‌اس‌ا، سلاح مطلوب دولت‌های سرکوبگر است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه‌های منتقد خواند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول