اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعضای دومین دوره خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند

با برگزاری مجمع عمومی سالانه خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی، اعضای شورای اجرایی و بازرسان اصلی و علی‌البدل این شورا برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

اعضای دومین دوره خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در این مجمع خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی ابتدا  اصغر نعلبندپور، رئیس دوره‌ای خانه احزاب استان و سپس رضا عظیم‌آذری، بازرس خانه احزاب استان به ارائه گزارش پرداختند بر اساس این گزارش در ادامه اعضای  مجمع عمومی خانه احزاب استان آذربایجان شرقی وارد دستور بعدی شده و با انجام رأی‌گیری ابتدا رضا عظیم‌آذری از حزب اسلامی کار به عنوان بازرس اصلی و یدالله جعفری از جامعه اسلامی کارگران به عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

با رأی اکثریت  ابتدا محمد ساعی از جمعیت حامیان انقلاب اسلامی به  عنوان نفر یازدهم شورای اجرایی خانه احزاب از سوی ۲ طیف اصلاح طلب و اصولگرا انتخاب شد.

سپس  نمایندگان احزاب هر یک از  طیف اصولگرا و اصلاح طلب عضو خانه احزاب استان اقدام به انتخاب  ۵ نفر نماینده عضو شورای اجرایی خود نمودند که بر این اساس در میان احزاب و تشکل‌های اصولگرا اصغر نعلبندپور از جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، رحیم جهانی از حزب مؤتلفه اسلامی، جواد عباسعلی‌زاده از جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و علی واعظی از کانون تربیت اسلامی حسن زارع‌پور از جمعیت جوانان انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

همچنین در بین احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب نیز جعفر تقوی از حزب اتحاد ملت، حسن پورعظیم (نیک) از مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی، حمیدرضا ایلخانی از حزب مردم سالاری، علی فرضعلی‌زاده از انجمن اسلامی معلمان  و بهمن محمدپور حزب همبستگی دانش آموختگان ایران انتخاب شدند.

یازده نفر عضو شورای اجرایی خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند،

خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی نهادی مدنی، غیردولتی دارای شخصیت حقوقی مستقل، متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی پروانه‌دار بوده و با هدف تلاش برای ایجاد فضای سالم و قانونمند سیاسی و تعمیق بینش سیاسی، ارتقاء و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت گروهی در جامعه در راستای اجرای اصل ۲۶ قانون اساسی فعالیت می‌کند.

اهتمام جهت تأمین امنیت فعالیت‌های سیاسی و نهادینه کردن آن در استان، تقویت روحیه تعاون و همکاری میان احزاب و گروه های سیاسی، اهتمام جهت تقویت بنیه مالی احزاب در چارچوب قوانین، دفاع از حقوق قانونی احزاب، حمایت علمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی از احزاب، تلاش برای حاکمیت ضوابط قانونمند بر رقابت‌های سیاسی و پذیرش داوری بین احزاب و گروه‌های سیاسی از  دیگر اهداف فعالیت خانه احزاب استان آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهد.

مطابق اساسنامه ریاست دوره‌ای خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی برای سال اول  فعالیت آن در دومین دوره بر عهده طیف اصلاح طلب و در سال بعدی بر عهده طیف اصولگرا خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول