اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه؛ شلیک 8 موشک از 6 جنگنده اف-16 به حمص

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه جزئیات جدیدی از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به استان حمص و رهگیری اغلب موشک‌های شلیک شده به این استان ارائه کرد.

جزئیات تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه؛ شلیک 8 موشک از 6 جنگنده اف-16 به حمص

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «فادیم کولیت» نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه جزئیات جدیدی در خصوص تجاوز روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به استان «حمص» سوریه ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی «تاس» روسیه توضیح داد که اسرائیل دوشنبه شب با شش جنگنده اف-16 به این استان حمله کرد و هشت موشک به سوی آن شلیک کرد که پدافندهای هوایی سوریه، بیشتر آن‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

این مقام نظامی روس افزود: سامانه پدافندی و موشکی «بوک» و «پانتسیر» ساخت روسیه در سوریه، شش موشک از هشت موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کردند. این جنگنده‌ها از سمت شمال لبنان، حریم هوایی سوریه را نقض کردند و مقرهای حمایت لجستیک سوریه را هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز به نقل از یک منبع آگاه نظامی که خواست نامش فاش نشود، از زخمی شدن دو سرباز و وارد آمدن خسارات مادی خبر داد.

پنج روز پیش از این حمله نیز، دشمن صهیونیستی با شلیک چند موشک از شمال فلسطین اشغالی، یکی از نقاط ریف دمشق در منطقه زاکیه را هدف قرار داد که این حمله خسارت‌های مادی به همراه داشته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول