اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جشنواره قصه گویی فرصتی برای بروز خلاقیت‌هاست/خلاقیت مسیر توسعه کشور است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره هایی و اثرگذاری موثر آن گفت: جشنواره قصه گویی فرصتی برای بروز خلاقیت ها است.

جشنواره قصه گویی فرصتی برای بروز خلاقیت‌هاست/خلاقیت مسیر توسعه کشور است

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، مهدی علی‌اکبرزاده عصر امروز در آیین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: خوشحالم که به یک اختتامیه دیگر رسیدیم و همیشه اختتامیه‌ها به معنای کارنامه و نتایج است که پس از زحمت های فراوان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آیین اختتامیه را به یک افتتاحیه برای فرایندی دیگر وصل می‌کنیم.

وی با بیان این‌که کلاغ قصه گو هیچ وقت به خانه نمی‌رسد تا قصه‌های ما تمام نشود افزود: در اختتامیه بعدی در آذرماه که روز ملی قصه گویی است دفتر جشنواره بیست و سوم را خواهیم بست و دفتر بیست و چهارم را خواهیم گشود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه خداوند هم در کتاب مبارک با قصه با بندگانش صحبت می‌کند و حتی قصه‌ای را با عنوان "احسن القصص" می شناسیم ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اهمیت قصه گویی است و ما از کودکی با قصه بزرگ شدیم و اصلا قصه زندگی وقتی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها قصه می‌گویند و ما با رسیدن به این سن نیز قصه می‌گوییم نشان از شیرینی و هیجان قصه دارد.

علی اکبرزاده با اشاره به این‌که قصه زمینه بروز خلاقیت است و آنچه را می شنویم تصور می‌کنیم که خلاقیت به همراه دارد افزود: کانون پرورش فکری از متولیان عرصه قصه گویی است و ضمن این‌که کتاب‌های داستان را منتشر می‌کند جشنواره های در طرح ملی و بین المللی هم برگزار می‌کند که مایه افتخار برای ما است و به ما یادآور می شود که خلاقیت کلید واژه توسعه کشور است

وی با اشاره به شرایط کرونایی و ماندن‌های طولانی در خانه که بچه‌ها نیز قصه‌های تکراری شنیده‌اند عنوان کرد: قطعا بچه‌ها می‌دانند ماجرای قصه چیست اما این علاقه و اشتیاق به قصه برای جلب توجه است و به نوعی به دنبال برقراری ارتباط عاطفی و صمیمی هستند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه را ابزاری ساده و بدون هزینه برای برقراری ارتباط دانست و تصریح کرد: باید هر خانه را به محلی برای جشنواره قصه‌گویی تبدیل کنیم و در این شرایطی که بسیاری از روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم و گشایش‌هایی حاصل می‌شود، قصه را فراموش نکنیم و از مهارت‌های زیبایی که در دوران کرونا در قصه گویی کسب کردیم در آینده هم بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه خودمان قصه ساز شدیم و قصه بافتیم افزود: اگر قصه های ساخته و پرداخته ذهن خودمان را بنویسیم به نوعی تمرین قصه نویسی و نویسندگی است و یزد که سرشار از ماجراها و قصه های کهن است در عرصه قصه گویی نیز دستی بر آتش دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و حمایت های عرصه صنعت یزد از چنین برنامه ای خاطرنشان کرد: امیدوارم با برقراری ارتباط بیشتر بین حوزه فرهنگ و صنعت، تلاش های بیشتری در زمینه قصه گویی و جشنواره‌های قصه گویی شاهد باشیم.

در ابتدای این آیین هم سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: نقش کانون پرورش در شرایطی که کرونا شیوع دارد خوشحالیم با برگزاری چنین جشنواره ای فرصت از دست رفته شادی و نشاط کودکان را به این شکل برگردانیم.

وی افزود: از همکاران در کانون پرورش که با تعامل و تفاهم و هم افزایی در برگزاری این جشنواره همت گمارده و شبانه روز، عاشقانه تلاش شد تا آنچه در شان قصه و قصه گویی است را در این میزبانی به نمایش بگذارند قدردانی و کال تشکر را دارم.

قوامی با بیان اینکه در جریان برگزاری این جشنواره اتفاق مبارکی که رقم خورد پیوند فرهنگ و صنعت بود اضافه کرد: بی شک برای برگزاری و اجرای کارهای بزرگ باید اتفاقاتی مبارک و اینچنینی رقم بخورد برگزاری این جشنواره و ارتباط شکل گرفته بین فرهنگ و صنعت، گشایشی در تعاملات بیشتر با خانواده فولاد باشد.

انتهای پیام/ص/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول