اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پلمب در انتظار واحدهای صنفی بی‌توجه به واکسیناسیون/ فعالیت اصناف منوط به تزریق واکسن

فرماندار شهرضا گفت: اکیپ بازرسی اصناف از روز شنبه ۲۲ آبان ماه از اصناف بازدید می‌کند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نزدن واکسن با هماهنگی دادستانی اصناف متخلف پلمب می‌شوند.

پلمب در انتظار واحدهای صنفی بی‌توجه به واکسیناسیون/ فعالیت اصناف منوط به تزریق واکسن

ناصر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان اینکه باید پوشش واکسیناسیون در شهرضا افزایش پیدا کند، اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا شرط بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و تجمعات پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید مدیریت هوشمند اعمال شود، افزود: پوشش واکسیناسیون شهرضا در مقابل دیگر شهرستان‌های استان خوب نیست و باید راهکار ارائه شود تا پوشش واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرضا و رفت و آمد از استان‌های مختلف به این شهرستان، باید پوشش واکسیناسیون در شهرضا افزایش پیدا کند، گفت: آمار فوتی‌های بالای ۷۰ سال در شهرضا در پیک پنجم کرونا به دلیل واکسن به شدت کاهش پیدا کرد.

اسدی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شهرداری از تبلغیات محیطی باید برای گسترش واکسیناسیون در شهرستان استفاده کنیم، گفت: باید از ظرفیت روحانیون و حوزه‌های علمیه برای تشویق مردم به زدن واکسن استفاده ویژه کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی در استان بخش زیادی از واکسیناسیونی که انجام نشده مربوط به جامعه مذهبی است، افزود: باید یک نظرسنجی از افراد واکسن نزده شهرضا انجام شود و دلیل را از آن‌ها سؤال کرد، همچنین کمیته معنوی تشکیل و بررسی شود چرا پوشش واکسیناسیون در جامعه مذهبی شهرضا کم است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: اکیپ بازرسی در شهرضا تشکیل شده است و از اول آذرماه مدارس بازگشایی می‌شود، باید پوشش واکسن را به ۸۵ درصد برسانیم تا دانش‌آموزان آسیب نبینند.

اسدی با اشاره به اینکه اکیپ بازرسی اصناف از روز شنبه ۲۲ آبان ماه از اصناف بازدید می‌کند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نزدن واکسن با هماهنگی دادستانی اصناف متخلف پلمب می‌شوند، بیان کرد: با توجه به دستورالعمل کشوری مبنی بر لزوم واکسینه شدن اصناف، تیم مشترک بازرسان اتاق اصناف، صمت، کارشناسان مرکز بهداشت، از واحدهای صنفی شهر بازدید می‌کنند و با افرادی که واکسن نزده باشند برابر قانون برخورد می‌کنند. 

فرماندار شهرضا ادامه داد: نگرانی از این موضوع وجود دارد که پیک ششم با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها اتفاق بیفتد و اگر مراقبت نکنیم قطعاً وارد پیک ششم خواهیم شد.

وی بیان کرد: پیک ششم قطعاً آثار سوئی برای ما خواهد داشت و البته افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نکردند سریع‌تر مراجعه کرده تا واکسیناسیون انجام شود.

برخورد با شاغلان واحدهای صنفی که واکسن کرونا نزده‌اند

به گزارش فارس، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با تأکید بر الزام تمامی شاغلان در واحدهای صنفی به دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا و دز دوم در زمان مقرر و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از بازرسی‌ واحدهای صنفی و برخورد با خاطیان خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: پیرو نامه ۱۱۴۸۳۳ در بیستم مهر ماه ۱۴۰۰، وزیر کشور و فرمانده عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر واکسیناسیون تمامی صنوف و تمامی افراد شاغل در اصناف تأکید کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، اکنون واضح و روشن است تنها راه برون رفت از شرایط حاکم بر جامعه در پاندمی ویروس کووید -۱۹ تدقیق و تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره است. لذا ضمن تأکید بر اطلاعیه پیشین اتاق اصناف ایران مبنی بر الزام تمامی شاغلان در واحدهای صنفی به دریافت حداقل یک دز از واکسن کرونا و دز دوم در زمان مقرر و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر واحدهای صنفی در قالب تیم‌های مشترک و برخورد قانونی با خاطیان و تعلل‌کنندگان در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته است. بدین منظور از واحدهای صنفی انتظار می‌رود با رعایت موارد فوق، زمینه کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا را فراهم آورند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول