اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه کویتی خبر داد: تعلیق صدور ویزا برای اتباع لبنانی گام بعدی کشورهای عربی

وزارت کشور کویت در پی بروز تنش اخیر در روابط بین این کشور و لبنان، صدور ویزا برای لبنانی‌ها را متوقف کرد.

روزنامه کویتی خبر داد: تعلیق صدور ویزا برای اتباع لبنانی گام بعدی کشورهای عربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع عالی‌رتبه کویتی گفت که با گذشت کمتر از دو هفته از بروز بحران در روابط دیپلماتیک بین لبنان و چند کشور حوزه خلیج فارس در پی اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان، وزارت کشور کویت صدور ویزا برای اتباع لبنانی را متوقف کرد.

روزنامه کویتی «الرأی» با اعلام این خبر افزود که اداره امور اقامت کویت در حال حاضر دریافت درخواست‌های ویژه صدور ویزای گردشگری، تجاری و غیره برای لبنانی‌ها را متوقف کرده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع امنیتی آگاه گزارش کرد که تصمیم شفاهی برای اعمال محدودیت در صدور وزای گردشگری و تجاری برای لبنانی‌ها اتخاذ شده اما به طور رسمی اعلام نشده است.

روزنامه الرأی همچنین به نقل از یک منبع امنیتی نوشت که توقف صدور ویزا برای اتباع لبنانی در راستای هماهنگی امنیتی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

این منبع افزود که انتظار می‌رود این موضوع در نشست وزرای کشور عضو شورای مذکور که قرار است هفته آینده در بحرین برگزار شود، مورد بررسی قرار گیرد تا توافقی در این خصوص حاصل شده و هر یک از کشورها اقدامات تدریجی بر اساس شرایط کشور خود انجام دهند.

این منبع در عین حال گفت که «لبنانی‌های مقیم کویت از این تصمیم مستثنی هستند و اگر در حال حاضر در خارج از کویت بسر می‌برند حق بازگشت به کشور را بدون هیچ محدودیتی دارند و ممنوعیت صدور ویزا تنها منحصر به افراد جدید است».

اخیرا مصاحبه‌ای از قرداحی در رسانه‌های لبنانی منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی در منصب وزارت است و وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات سفیر خود از لبنان را فراخوانده و از  سفیر لبنان نیز خواست تا ریاض را ترک کند. بحرین، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه از سفیر لبنان خواستند تا این کشورها را ترک کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول