اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تاسیس و فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، گفت: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ معنوی از ظرفیت و توان آنها در بین اصناف برای حل مسائل و مشکلات بهره‌مند شد.

فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در نشست فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شوراهای حل اختلاف بازگشت شوراهای حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شوراها است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در کشور ما در زمان آیت‌الله شاهرودی (ره) ایجاد و هدف مداخله دادن مردم در مسائل و مشکلات بدون مراجعه به دستگاه قضایی بوده و قطعاً آثاری در صلح و سازش وجود دارد که در آرای قضایی وجود ندارد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم و به‌خصوص از تجربه ریش‌سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسائل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل‌اللهی با تاکید بر اینکه فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت و توان آنها در بین اصناف برای حل مسائل و مشکلات بهره‌مند شد.

وی یادآور شد: بحث شورایارها از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی استان بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده است و شورایارها مستقر شده‌اند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اولین شوراهای تخصصی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شده که شوراهای حل اختلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شوراهای حل اختلاف تخصصی استان است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرائم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرائم خشن کم است.وی متذکر شد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد، باید با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ‌سازی شده و به منظور توسعه صلح و سازش استفاده شود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول