اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پاسکاری مسؤولان و بلاتکلیفی آجرپزها در کرمانشاه!/ گاز هست ولی نه برای کوره‌ها

مدتی است که کمبود سوخت مازوت مشعل کوره‌های آجرپزی در کرمانشاه را یکی پس از دیگری خاموش می‌کند که لزوم گازرسانی به کوره‌ها را جدی‌تر کرده است، ضرورتی که فعلا در گیروداد جلسات مسؤولان استانی قفل شده است.

پاسکاری مسؤولان و بلاتکلیفی آجرپزها در کرمانشاه!/ گاز هست ولی نه برای کوره‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گازرسانی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۷۲ با شروع عملیات گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ شهر و روستا از این نعمت برخوردارند.

اما، تعداد مناطق محروم از گاز استان کم نیستند هر چند به نسبت مناطق برخوردار این رقم ناچیز به نظر می‌رسد؛ ولی به هر حال مشکلاتی را برای هم‌استانی‌ها به وجود می‌آورد به طوری که به تازگی مشکل گازرسانی به کوره‌های استانی ظاهری جدی‌تر به خود گرفته است.

شغل آجرپزی یکی از مشاغلی است که عده‌ای در استان کرمانشاه به‌عنوان شغلی پدری در آن مشغول فعالیت هستند، اما مدتی است که کمبود سوخت مازوت موجب شده مشعل کوره‌های آجرپزی در استان به تدریج و یکی پس از دیگری خاموش شود.

نماینده مردم در مجلس: پیگیر موضوع هستیم

عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه، گفت: چندین سال است که این مشکل لاینحل مانده است و مشکل تأمین سوخت کارگران زمانی نتیجه بخش خواهد بود که بر این کوره‌ها گازرسانی صورت بگیرد که پیگیر موضوع هستیم.

پاسکاری آجرپزها بین ستاد اجرایی، محیط زیست و شرکت گاز!

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در این خصوص، گفت: مدتی است که پیگیر مشکل کوره‌های آجرپزی کرمانشاه هستیم که چند موضوع دارد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برمی‌گردد که می‌گوید زمین‌های این کوره‌ها متعلق به ما است و دیگر موضوع به محیط زیست برمی‌گردد که معتقد است این کوره‌ها در داخل شهر هستند و باید جابه‌جا شود و سومین موضوع به سنتی بودن کوره‌ها برمی‌گردد که به علت مصرف زیاد، گازرسانی برای شرکت مقرون به‌صرفه نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: قرار است جلسه‌ای برای رفع و رجوع موضوع با حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین محیط زیست برگزار شود.

وی تصریح کرد: شرکت گاز مجری و اجرا کننده کار است، اگر دوستان در جلسه به این جمع‌بندی برسند که گازرسانی صورت بگیرد، ما اجرا خواهیم کرد.

شهبازی در پایان، گفت: موضوع گازرسانی به کوره‌های آجرپزی استان توسط این شرکت، مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و فرماندار پیگیری می‌شود، حالا باید منتظر برگزاری جلسات و نتایج آن بود.

منتظر جلسات باشید!

با توجه به شعار امسال که سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است، مسئولان ذی ربط از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس، شرکت گاز و فرمانداری هرچه سریعتر باید به این موضوع ورود و جلسات مربوطه را در اسرع وقت برگزار کنند تا مشکل آجرپزها حل شود.

انتهای پیام/پ/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول