اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی اعضای جدید شورای پروانه نمایش/ اختصاص کمک‌هزینه به سینماهای فعال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جداگانه‌ای ۹ عضو شورای پروانه نمایش آثار سینمایی را منصوب کرد.

معرفی اعضای جدید شورای پروانه نمایش/ اختصاص کمک‌هزینه به سینماهای فعال

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا به پیشنهاد رئیس سازمان سینمایی و با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین نیرومند مشاور هنری و سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پژمان لشگری‌پور تهیه کننده سینما و نماینده شورای پروانه ساخت، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما، سعید مستغاثی منتقد، نویسنده و نماینده شورای پروانه ساخت، رضا شاکری از مدیران سازمان صداوسیما، جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیما فیلم و سهیلا صادقی استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان اعضای جدید شورای پروانه نمایش آثار سینمایی منصوب شدند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین، از تلاش‌ها و زحمات اعضای قبلی شورای پروانه نمایش تقدیر و تشکر کرد.

* اختصاص کمک هزینه به سینماهای فعال

محمد خزاعی با بیان اینکه سالن های سینماها از مهم ترین مراکز تفریحی و فرهنگی خانواده است، گفت: در پی درخواست سینماداران و بررسی آسیب‌های ناشی از کرونا در جلسه‌ای که شب گذشته با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بررسی مشکلات حوزه سینماداری داشتیم موافقت شد تا به سینماهایی که فعالیت مستمر دارند کمک شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی هفته های اخیر سالن های سینما از رونق خوبی برخوردار شدند و استقبال خوبی از سوی مردم و خانواده ها صورت گرفته است. این تصمیم هم در جهت تشویق بیشتر و رونق سالن‌های سینما و کمک به سالن های کم توان گرفته شده که مشروط به استمرار فعالیت آن‌هاست.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه فعالیت این مراکز نیاز است مستمر و بی وقفه باشد اضافه کرد: مدیران سینماها از استقبال مردم از فیلم ها راضی هستند و این اتفاق پویشی را در جامعه رقم زده است . از همکاران سینمایی می خواهیم که به فعالیت خود همراه با اجرای پروتکل های بهداشتی ادامه دهند و از زحماتشان سپاسگزاریم.

به گفته وی، برخی سینماها به دلیل درآمد پایین و ناتوانی توانایی در تامین هزینه ها و ... با مشکلاتی مواجه هستند که این کمک اندک برای آن ها پیش بینی شده است.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینماها به عنوان سرگرمی فرهنگی مهم خانواده ها باید در جذب مخاطب تلاش کنند. سعی کنیم نمایش فیلم‌ها در سینماها متنوع باشد و مخاطب بر اساس علاقمندی های خود فیلم‌ها را انتخاب کند. برنامه ریزی کنیم تا پاسخگوی همه سلایق و علایق مخاطبان باشیم. 

خزاعی ادامه داد: باید تلاش کنیم حضور خانواده‌ها در سالن‌های سینما مستمر و پررنگ تر از قبل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول